Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 25,07,2012 tarihinde Tv 24 de resmen kaldırılacağı açıklanmıştır.
Dünyada sosyal devlet anlayışı içerisinde üniversite harçlarını kaldıran g-20 içerisinde ilk devlet statüsündedir.
Sayfalar
▼
Sayfalar
▼
25 Temmuz 2012 Çarşamba
19 Temmuz 2012 Perşembe
Herkesle Ağlanmaz Selçuk küpçük sözleri
Selçuk küpçük ün kurutulmuş gül mevsimi albümünde yer alan Herkesle Ağlanmaz parçası....
Herkesle Ağlanmaz
gel yaralı serçem küsme bahtına
vurma kayalara allı başını
anka kuşu olsan geçmem tahtına
bir sen kaybetmedin can yoldaşını
- N -
herkesle gülünür fakat çilelim
ağlanmaz herkesle unutma bunu
dostluk yeminini üstünde erir
bölmez mi bölmez mi hasret uykunu
- N -
bak körpe ceylanlar nasıl vurulur
zalim avcı gezer bizim bağlarda
ceylanları vuran eller de kurur
bir parça kırmızı kir kalır karda
Herkesle Ağlanmaz
gel yaralı serçem küsme bahtına
vurma kayalara allı başını
anka kuşu olsan geçmem tahtına
bir sen kaybetmedin can yoldaşını
- N -
herkesle gülünür fakat çilelim
ağlanmaz herkesle unutma bunu
dostluk yeminini üstünde erir
bölmez mi bölmez mi hasret uykunu
- N -
bak körpe ceylanlar nasıl vurulur
zalim avcı gezer bizim bağlarda
ceylanları vuran eller de kurur
bir parça kırmızı kir kalır karda
18 Temmuz 2012 Çarşamba
konyada hatimle teravih namazı kılınacak camiler
Konya'da 44 camide hatimli teravih
namazı kıldırılacak
namazı kıldırılacak
İslam Alemi kutsiyeti ve manevi iklimiyle gönülleri rahmet deryasına sürükleyecek
on bir ayın sultanına ulaşmanın mutluluğunu yaşıyor. 19 Temmuz Perşembe akşamı
kılınacak ilk teravih namazıyla birlikte rahmet ve mağfiret ayına adım atacak olan
müminler, gece yarısından sonra ilk sahura kalkacak. On bir ayın sultanına
ulaşmanın verdiği sevinç, 20 Temmuz Cuma akşamı ilk iftarın açılmasıyla
devam edecek.
on bir ayın sultanına ulaşmanın mutluluğunu yaşıyor. 19 Temmuz Perşembe akşamı
kılınacak ilk teravih namazıyla birlikte rahmet ve mağfiret ayına adım atacak olan
müminler, gece yarısından sonra ilk sahura kalkacak. On bir ayın sultanına
ulaşmanın verdiği sevinç, 20 Temmuz Cuma akşamı ilk iftarın açılmasıyla
devam edecek.
Manevi tatların doruğa ulaştığı Mübarek Ramazan ayında Müslümanlar,
her akşam farklı bir camide teravih Namazı kılarak Ramazan’ı daha da güzel yaşama
imkânı bulabilecek.
her akşam farklı bir camide teravih Namazı kılarak Ramazan’ı daha da güzel yaşama
imkânı bulabilecek.
Kur'an Hatmi ve Teravih Namazını bir arada gerçekleştirmek isteyenler ise müftülüğün
belirlediği camilere gidecek.
belirlediği camilere gidecek.
İşte Konya’da Ramazan ayında hatimle namaz kıldırılacak camiler:
Selçuklu İlçesi; Karaali, Akabe, Bilali Habeşi, Merkez Selçuklu, Otogar Zeki Altındağ,
Saray Zülfikar, Adnan Sürmegöz, Yörünge, Sille Erenköy Camileri...
Meram İlçesi; Kapu, Konevi, Akkabak Mehmet Ağa, Kırkbirevler Hz. Osman,
Harmancık Sel Basan, Taşköprü, İlahiyat Fakültesi Camileri
Karatay İlçesi; Bulut ve Müsevvit Camiileri
17 Temmuz 2012 Salı
Ali Çolak Yazık ettiniz 'kral'a
köşe yazılarını karıştırıken dikkatimi çekti ali çolak ın yazısı...yazık ettiniz kral a diyor yazısında.
neden mi bahsediyor; AB uyum yasaları çerçevesince çıkarılan kamyon yazılarının artık kaldırılacağına dair kanun hakkında...
açıkcası destekliyorum bende AB üyeliğini ama bize has bazı şeylerin , bizden bir şeylerin ilin herifinin bilmem haberi olmadığı için yada onlarda öyle bir kültür olmadığı için vb gibi dandik sebeplerle yasaklanması ve buna bizim hükümetlerin koyun gibi uyması yada daha doğrusu bu işte hükümetlerden çok bu bakanlıklarda çalışan memur lar ve bürokratlar dediğimiz ta osmanlıdan beri bu halkın kanını emen zihniyete sahip bürokrasinin işleri hep bu, daima kestirip atak hiç bir zaman bir çare yada düşünme yok o yüzden çok dua ediyorum ya rabbi bana memurluk nasip etme ticaretle meşgul olayı diye...
bu zihniyetten biz 200 yıldır çekiyoruz ama hala akıllanmadık...
her neyse konumuzdan sapmayalım ali bey diyorki bu yasa ıvır zıvır sebebiyle bir kültür ölecek ondan sonra siz hala muhafazakar sanat için uğraşıp durun... varmı öyle 3 kuruşa 5 köfte...
tayyip baba yı çok severim ama bende bu saçma ve hangi dingillerin hazırladığını bilediğim bize ters gelen bu yasayı protesto ediyor ve sizleri ali çolak ın yazık ettiler krala isimli yazısıyla baş aşa bırakıyorum....
Yazık ettiniz 'kral'a |
İki yaz önce olmalı. Bilecik'ten Kütahya'ya doğru giderken, o upuzun ve tenha yolda bir kamyonun tozluğunda kısacık bir söz: "Seyfi Baba'yı eskiler iyi bilir"! Çoğu kimse için sıradan, önemsiz belki de anlamsız bir cümlecik...
Fakat nedendir bilinmez, bende olağan dışı bir tesir bırakıyor, çarpılıyorum. Önümde meçhul fakat sıra dışı hikâyesi olduğu aşikâr bir uzun yol ustası gidiyor. Bir kamyon, bir cümle ve bir hikâye... Fakat, kimdi Seyfi Baba, nasıl bir macerası vardı ve bize ne anlatmak istiyordu? Bir kere bugünün adamı değildi. Şimdilerde itibarı yürümüyor olabilir, fakat bir zamanlar bu âlemde onun da sözünün geçtiği, namının yürüdüğü gerçekti. Küskünlük değilse bile bir kırgınlığı dillendiriyordu derinden. Günün şartları ve değerbilmez insanları karşısındaki savunmasızlığını ilan ediyordu. Evet, Seyfi Baba'nın, bugünkülerin hafife aldığı fakat 'eskiler'in takdir ettiği 'derin' bir hikâyesi olduğunu tahmin etmek güç değildi. Bu sözü, dehrin hem ikbalini hem idbarını görmüş bir adam söyleyebilirdi. Eski güzel, muteber günlerin hatırası, kim bilir hangi maceradan arta kalmış, içinde hâlâ parıldayıp duran güven duygusu ve şimdi bir yığın gönül kırıklığıyla, artık her gün biraz daha uzayan yollarda gönülsüzce yol alıyor, ömür tüketiyordu. Böyle hayal ettim onu ve sözünü günlerce dilimde dolandırdım. Sonra sonra, hatırladıkça gülümsedim. Gazetedeki haberi okurken hep onu, Seyfi Baba'yı düşündüm. Yeni Ticaret Kanunu, kamyon yazılarına yasak getirmiş. Uymayanlar ceza ödeyecekmiş. 'Yolların kralına ilk ceza' diyor gazete. Bursa'da kamyonculara kesmişler. Bir gün Seyfi Baba'ya da kesecekler. O yazıyı indirecek. Hikâyesi büsbütün susacak, unutulacak. Kederlenecek Seyfi Baba, yollara küsecek. |
15 Temmuz 2012 Pazar
Mümtaz'er Türköne 18 Türk büyüğü
Mümtaz'er Türköne 18 Türk büyüğü
15.07.2012 tarihli zaman gazetesinde yer alan mümtaz'er türköne ye ait başbakan recep tayyip erdoğanın numan kurtulmuş ve süleyman soyluyu transfer çalışmalarına yönelik basınımızda benim henüz rastlayamadığım ilginç bir değerlendirme yazısı...
Rahmetli Özal, ironisi güçlü biriydi. 1990'da Köşk'e çıkarken bir halef tartışması başlattı. "18 Türk büyüğü" bu tartışmadan kalan bir tabirdir. Herkesin yüreği, genel başkanlık ateşi ile tutuştu.
Siyaset iddia işi. Potansiyel halefler çoğaldı. Sonra sayı dörde indi. Ekrem Pakdemirli, Hüsnü Doğan, Mesut Yılmaz ve Mehmet Keçeciler isimlerini belki hatırlayanlar olabilir. Sonunda şaşırtıcı bir şey oldu. Genel başkanlık ve başbakanlık koltuğuna "18 Türk büyüğü" arasında yer almayan Yıldırım Akbulut çıktı.
Başbakan Erdoğan teşkilatına bütünüyle hakim. Bugüne kadar Türkiye'ye bir lider olarak yaşattığı tecrübeler stratejik düşündüğünü, oyun planını her zaman çok sağlam kurduğunu gösteriyor. Başarılı bir taktisyen. Sabırlı ve zamanlama konusunda kusursuz. Politik sezgileri ve içgüdüleri kuvvetli. Liderlik yeteneklerinin, -buzdağının görünen kısmı gibi- çok azının fark edildiğini düşünüyorum. Yakın çalışma arkadaşlarının her birinin kafasındaki tilkilerin kuyruklarının ne zaman kısa devre yaptığını biliyor. Kafasında bir oyun planı olmaması düşünülemez. Siyasî gelişmeler bu plan etrafında şekillenecek. Bu yüzden Türkiye'nin siyasî geleceği ile ilgili tahminleri, Erdoğan'ın oyun planını merkeze alarak yapmak gerekiyor.
Peki oyun planı ne? Bu planı, Erdoğan dışında kimsenin bilmiyor olması iktiza eder. Sadece işaretlerden bir yön tayin etmeyi deneyebiliriz.
Erdoğan'ın on yıllık stratejisi, Osmanlı Devleti'nin genişleme politikasına benziyordu. Anadolu'nun kuzeybatı köşesinden hemen Balkanlara atlayan Osmanlı Beyliği, aynı soydan gelen ve aynı dine mensup halkın yaşadığı arka bahçesi olan Anadolu ile, Rumeli'ne iyice yerleştikten sonra dönüp ilgilenmeye başladı. Önce çevrede ilerledi, sonra asıl kendisini var eden anayurda yöneldi. % 50 oy bandını gören AK Parti lideri, şimdi kendi köklerine, ana nüvesine dönüyor. HAS Parti'nin liderini transfer etmesini Osmanlı'nın Batıdaki genişlemesinden güç alarak yuttuğu Anadolu beyliklerine benzetebilirsiniz.
Erdoğan'ın son zamanlarda izlediği entegre politikaların tamamı, çevredeki gücünü ve birikimini merkeze taşıyarak geleceği inşa etme amacını taşıyor. Makinenin ana kumanda merkezi yeniden tanzim edilecek. Merkezin değerler sistemi çevreye egemen kılınacak. Merkezin ana dokusuna göre çevre yeniden fethedilecek.
Başbakan Erdoğan teşkilatına bütünüyle hakim. Bugüne kadar Türkiye'ye bir lider olarak yaşattığı tecrübeler stratejik düşündüğünü, oyun planını her zaman çok sağlam kurduğunu gösteriyor. Başarılı bir taktisyen. Sabırlı ve zamanlama konusunda kusursuz. Politik sezgileri ve içgüdüleri kuvvetli. Liderlik yeteneklerinin, -buzdağının görünen kısmı gibi- çok azının fark edildiğini düşünüyorum. Yakın çalışma arkadaşlarının her birinin kafasındaki tilkilerin kuyruklarının ne zaman kısa devre yaptığını biliyor. Kafasında bir oyun planı olmaması düşünülemez. Siyasî gelişmeler bu plan etrafında şekillenecek. Bu yüzden Türkiye'nin siyasî geleceği ile ilgili tahminleri, Erdoğan'ın oyun planını merkeze alarak yapmak gerekiyor.
Peki oyun planı ne? Bu planı, Erdoğan dışında kimsenin bilmiyor olması iktiza eder. Sadece işaretlerden bir yön tayin etmeyi deneyebiliriz.
Erdoğan'ın on yıllık stratejisi, Osmanlı Devleti'nin genişleme politikasına benziyordu. Anadolu'nun kuzeybatı köşesinden hemen Balkanlara atlayan Osmanlı Beyliği, aynı soydan gelen ve aynı dine mensup halkın yaşadığı arka bahçesi olan Anadolu ile, Rumeli'ne iyice yerleştikten sonra dönüp ilgilenmeye başladı. Önce çevrede ilerledi, sonra asıl kendisini var eden anayurda yöneldi. % 50 oy bandını gören AK Parti lideri, şimdi kendi köklerine, ana nüvesine dönüyor. HAS Parti'nin liderini transfer etmesini Osmanlı'nın Batıdaki genişlemesinden güç alarak yuttuğu Anadolu beyliklerine benzetebilirsiniz.
Erdoğan'ın son zamanlarda izlediği entegre politikaların tamamı, çevredeki gücünü ve birikimini merkeze taşıyarak geleceği inşa etme amacını taşıyor. Makinenin ana kumanda merkezi yeniden tanzim edilecek. Merkezin değerler sistemi çevreye egemen kılınacak. Merkezin ana dokusuna göre çevre yeniden fethedilecek.
14 Temmuz 2012 Cumartesi
Star gazetesi büyük doğu dağıtımına ara verilecek
Star gazetesinin yaklaşık 5 aydır her hafta sonu bizlerle buluşturduğu üstad necil fazıl ın büyük doğu dergisine ramazan ayında ara verileceği ortaya çıktı gazeteden yapalan açıklamaya göre dergi ramazan ayını bitiminden sonra yeniden 25 ağustosta takipçileriyle buluşacak...
gazeteden yapılan açıklamanın metni aşağıdadır.
17 Mart 2012 tarihinden bu yana, her Cumartesi ücretsiz olarak vermekte olduğumuz Üstat Necip Fazıl’ın Büyük Doğu dergisine Ramazan’da ara veriyoruz.
Bir fikir ve aksiyon mücadelesinin adı olan Büyük Doğu’yu okurlarımızla buluşturmak, STAR için kültür hizmetinde bir gurur tablosu oldu.
Hemen belirtelim, bu hasret uzun sürmeyecek. Büyük Doğu, Ramazan’dan sonra, 25 Ağustos’ta okurlarıyla yeniden buluşuyor.
gazeteden yapılan açıklamanın metni aşağıdadır.
17 Mart 2012 tarihinden bu yana, her Cumartesi ücretsiz olarak vermekte olduğumuz Üstat Necip Fazıl’ın Büyük Doğu dergisine Ramazan’da ara veriyoruz.
Bir fikir ve aksiyon mücadelesinin adı olan Büyük Doğu’yu okurlarımızla buluşturmak, STAR için kültür hizmetinde bir gurur tablosu oldu.
Hemen belirtelim, bu hasret uzun sürmeyecek. Büyük Doğu, Ramazan’dan sonra, 25 Ağustos’ta okurlarıyla yeniden buluşuyor.
Star Gazetesi Ramazan Armağanı İslam Kültür Hazinesi
Star Gazetesinin bugün (14.07.2012) gazete de
Böyle kampanya görülmedi., Ramazan gelmeden Gazetenizi Ayırtın... diye spot reklam geçtiği kampanyanın detayları belli oldu.
30 Cd den oluşan Diyanet İşleri Başkanlığı onaylı Sesli İslam Kültür Hazinesi
Ramazan boyunca Star Gazetesiyle hergün bedava...
Böyle kampanya görülmedi., Ramazan gelmeden Gazetenizi Ayırtın... diye spot reklam geçtiği kampanyanın detayları belli oldu.
30 Cd den oluşan Diyanet İşleri Başkanlığı onaylı Sesli İslam Kültür Hazinesi
Ramazan boyunca Star Gazetesiyle hergün bedava...
Sesli İslâm Kültür Hazinesi
Her CD’de 5 bölümden oluşan
Mehmet Emin Ay’dan
Arapça Kur’an-ı Kerim ve
Diyanet Vakfı Meali
Kabe İmamı Mahir
Muaykıli’den Hatim Cüzü
30 Bölüm Peygamber
Efendimizin hayatı
Riyazü’s Salih’in tamamı
30 güne 30 peygamber arkadaşı
İster arabanızda, ister işinizde, ister evinizde dinleyin
Mehmet Emin Ay’dan
Arapça Kur’an-ı Kerim ve
Diyanet Vakfı Meali
Kabe İmamı Mahir
Muaykıli’den Hatim Cüzü
30 Bölüm Peygamber
Efendimizin hayatı
Riyazü’s Salih’in tamamı
30 güne 30 peygamber arkadaşı
İster arabanızda, ister işinizde, ister evinizde dinleyin
Kupon yok Beklemek yok
12 Temmuz 2012 Perşembe
Tüm ilköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (DİKAB) bölümleri
1. Abant İzzet Baysal
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
2. Ağrı İbrahim
Çeçen Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
3. Ankara Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi İDKAB Bölümü
4. Artvin
Çoruh Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
5. Atatürk Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi İDKAB Bölümü
6. Bartın Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi İDKAB Bölümü
7. Bayburt Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi İDKAB Bölümü
8. Bozok
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
9. Celal
Bayar Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
10. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
11. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB
Bölümü
12. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
13. Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
14. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiya tFakültesi İDKAB Bölümü
15. Düzce Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
16. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
17. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
İDKAB Bölümü
18. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
19. Gazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
20. Gaziantep Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İDKAB Bölümü
Anadolu Yakası Mustafa Kutlu
Son dönemde moda olan 'nehir söyleşi' formatından bir uzun hikâye çıkarmayı başaran Kutlu,
bu yeni tarzıyla Türk edebiyatında bir ilki gerçekleştiriyor.
Kitabı eline ilk alanların Anadolu Yakası isminin altında yer alan 'Nehir Söyleşi' ibaresini görünce
ister istemez "Mustafa Kutlu ile yapılmış bir söyleşi mi var karşımızda?" diye
meraklanmasına yol açan kitapta, “Anadolu Yakası” adlı yerel bir kanalın
başarılı sahibi Muzo Gönül ile bir gazete muhabirinin yaptığı 'nehir söyleşi,
hikâye formatında sunuluyor okura. Yerel bir televizyon kanalı sahibiyle yapılan
röportajdan doyumsuz bir uzun hikâye çıkaran yazar, okura
Anadolu ile İstanbul arasında gel-gitler yaşatarak taşra-şehir eksenindeki
değişimi gözler önüne seriyor.
H. Salih Zengin
2012 yılı ösym dgs klavuzu ilahiyat ve ilitam taban puanları
2012 yılı dgs klavuzu ilahiyat ve ilitam taban puanlarıdır.
ayrıntılı listeyi incelemek için sayfanın aşağısındaki tabloya
göz atınız...
2012 ösym dgs arap dili ve edebiyatı , arapça öğretmenliği ve fars dili ve edebiyatı kontenjanları
2012 yılı için ilahiyat önlisans programını tamamlayıp arap dili ve edebiyatı , arapça öğretmenliği
ve
fars dili ve edebiyatına geçiş yapmak isteyen öğrenciler için ayrılan kontenjanlar şunlardır.
1 - ANKARA ÜNİVERSİTESİ
ve
fars dili ve edebiyatına geçiş yapmak isteyen öğrenciler için ayrılan kontenjanlar şunlardır.
1 - ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Arap Dili ve Edebiyatı 4
Fars Dili ve Edebiyatı 4
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)
Arap Dili ve Edebiyatı 5
Fars Dili ve Edebiyatı 5
DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR)
Arap Dili ve Edebiyatı 4
GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA)
Arapça Öğretmenliği 4
5 - İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Arap Dili ve Edebiyatı 6
Arap Dili ve Edebiyatı (İÖ) 6
Fars Dili ve Edebiyatı 4
Fars Dili ve Edebiyatı (İÖ) 3
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Arap Dili ve Edebiyatı 5
7 - SELÇUK ÜNİVERSİTESİ (KONYA)
Arap Dili ve Edebiyatı 5
olmak üzere toplamda
Arap dili ve edebiyatı için 6 üniversitede
29 birinci öğretim
6 ikinci öğretim
toplam 35
Fars dili ve edebiyatı için 3 üniversitede
13 birinci öğretim
3 ikinci öğretim
toplam 16 kontenjan
Arapça öğretmenliği için ise 1 üniversitede
toplam 4 kontenjan ayrılmıştır.
bu üç bölüm için bu yıl ayrılan kontenjan sayısı ise 55 dir.
2012 ösym dgs klavuzu ilahiyat kontenjanları
2012 ösym dgs klavuzunda önlisans tan ilahiyat lisans programlarına geçmek isteyen adayların tercih edebilecekleri ilahiyat programları aşağıdadır.
1 - ANKARA ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 20
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)
İlahiyat 20
İlahiyat (İÖ) 20
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS)
İlahiyat 10
İlahiyat (İÖ) 10
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 5
İlahiyat (İÖ) 5
5 - ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA)
İlahiyat 10
DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR)
İlahiyat 20
İlahiyat (İÖ) 20
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)
İlahiyat 20
İlahiyat (İÖ) 20
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ (KAYSERİ)
İlahiyat 15
İlahiyat (İÖ) 15
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 4
İlahiyat (İÖ) 4
10 - ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 5
İlahiyat (İÖ) 5
FIRAT ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ)
İlahiyat 8
İlahiyat (İÖ) 10
HARRAN ÜNİVERSİTESİ (ŞANLIURFA)
İlahiyat 12
İlahiyat (İÖ) 12
HİTİT ÜNİVERSİTESİ (ÇORUM)
İlahiyat 13
İlahiyat (İÖ) 13
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 3
İlahiyat (İÖ) 3
2012 ösym dgs ilitam kontenjanları
2012 yılı için ösym dgs klavuzunda yer alan ilitam kontenjanları şu şekildedir.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ (ANKARA)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim-Yurt İçi) 300
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim-Yurt Dışı) 100
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 500
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 300
DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 500
FIRAT ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ (ANKARA)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim-Yurt İçi) 300
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim-Yurt Dışı) 100
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 300
DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 300
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)
FIRAT ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 300
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 500
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 500
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN)
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 300
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programı (Uzaktan Eğitim) 500
Olmak üzere toplam 10 ilahiyat fakültesinde
toplam 4000 adet yurt içi
100 adet de yurt dışı olmak üzere
2012 yılı için ilitam programlarına 4100 kontenjan verilmiştir.
10 Temmuz 2012 Salı
2012 toplam İlahiyat Fakültesi ve Din kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği (dikab) kontenjanları, İmam hatip lisesi mezunları ek puanla tercih yapabilecekleri kontenjanlar
2012 yılı ösym geçici klavuzuna göre imam hatip liselerinden mezun olacak öğrencilerin ek puanla tercih edebilecekleri bölümlerin kontenjan sayısı belli olmuştur.
2012-2013 yılı eğitim yılında Din
kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği (Dikab) bölümlerinin alacağı toplam öğrenci sayısı 4066
ve
2012 yılı ösym geçici klavuzuna göre
2012-2013 yılı eğitim yılında İlahiyat fakültelerinin alacağı
toplam öğrenci sayısı 9163
olmak üzere toplam 13229 kontenjan ayrılmıştır.
2012 din kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği (dikab) kontenjanları toplamı
2012 toplam ilahiyat fakültesi kontenjanları
2012 yılı ösym geçici klavuzuna göre 2012-2013 yılı eğitim yılında din
kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği (Dikab) bölümlerinin alacağı toplam öğrenci sayısı 4066 dır.
bu kontenjanın
2270 birinci öğretim
1670 ikinci öğretim
73 birinci öğretim okul birincisi kontenjanı
53 ikinci öğretim okul birincisi kontenjanı dır.
2012 ilahiyat fakültesi kontenjanları toplam
2012 yılı ösym geçici klavuzuna göre
2012-2013 yılı eğitim yılında İlahiyat fakültelerine
toplamda 9163 ilahiyat fakültesi kontenjanı
bunun
4405 i birinci öğretim
4025 ikinci öğretim
121 birinci öğretim okul birinci
110 ikinci öğretim okul birincisi
35 Dünya dinleri
1 Dünya dinleri okul birincisi
75 Yaygın din öğretimi ve uygulamaları
2 Yaygın din öğretimi ve uygulamaları okul birincisi
110 İngilizce İlahiyat
4 İngilizce İlahiyat okul birincisi
60 Kıbrıs (tam burslu)
İslami ilimler ve İslam ve din bilimleri adıyla açılan özel üniversite kontenjanları ise
2012-2013 yılı eğitim yılında İlahiyat fakültelerine
toplamda 9163 ilahiyat fakültesi kontenjanı
ayrılmıştır ,
ilahiyat fakültesini tercih edecek tüm öğrencilere
başarılar dileriz,
Allah muvaffak eylesin...
4405 i birinci öğretim
4025 ikinci öğretim
121 birinci öğretim okul birinci
110 ikinci öğretim okul birincisi
35 Dünya dinleri
1 Dünya dinleri okul birincisi
75 Yaygın din öğretimi ve uygulamaları
2 Yaygın din öğretimi ve uygulamaları okul birincisi
110 İngilizce İlahiyat
4 İngilizce İlahiyat okul birincisi
60 Kıbrıs (tam burslu)
İslami ilimler ve İslam ve din bilimleri adıyla açılan özel üniversite kontenjanları ise
İslami İlimler Fakültesi (Arapça) 40
İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (%100 -Tam Burslu) 27
İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (%75 Burslu) 28
İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (%50 Burslu) 30
İlahiyat Fakültesi 49
İlahiyat Fakültesi (Tam Burslu) 6
İlahiyat Fakültesi (%50 Burslu) 5
İslam ve Din Bilimleri (Tam Burslu) 5
İslam ve Din Bilimleri (%50 Burslu) 25
ücretli: 89
%50 burslu : 60
%75 burslu : 28
%100 burslu : 38
toplam : 215 kontenjan
özel üniversitede yer alan ilahiyat , islami ilimler ve islam ve din bilimleri fakülteleri ücrete tabi olup gerekli ayrıntıyı ösym klavuzundan ve ilgili üniversitelerin web sayfalarından edinebilirler.
İbrahim KİRAS Türk baharı ittihatçıların eseri
08.07.2012 tarihinde mümtazer türkönenin zaman gazetesinde yer alan ittihatçılık yazısı üzerine star gazetesinden ibrahim kiras ın olayı sadece tek yönde değerlendirmememiz gerektiğini ve yıllarca günah keçisi ilan edilen ittihatçıların bügüne kadar ulaşan etkileri noktasında yazmış olduğu çarpıcı ve ilginç köşe başlarına sahip ayrıca son iki yıldır dünya gündemini meşgul eden arap yarımadasında ve kuzey afrikada yaşanan olaylarada çok farklı bir bakış açısı getiren köşe yazısı...
her iki yazıda okunması gereken ve üzerinde ön yargı ve nefret ve körlükleri yada at gözlüklerini kenara bırakarak derin derine konuşulması gereken bir yazı...
her iki yazıda okunması gereken ve üzerinde ön yargı ve nefret ve körlükleri yada at gözlüklerini kenara bırakarak derin derine konuşulması gereken bir yazı...
İbrahim KİRAS
Türk baharı ittihatçıların eseri
İttihatçılık İslamcıların, Türkçülerin, sosyalistlerin ve liberallerin yüz yıl öncesine kadar ittifak şemsiyesidir ama bu ekollerin günümüzdeki varisleri İttihatçı karşıtlığında ittifak etmekteler. Tarihin cilvesi!
Kemalistler Atatürk idaresinin üstünlüğünü kanıtlamak için İttihatçıların maceracı olduklarını, dikta rejimine yöneldiklerini vs. vs. savunuyorlar. İslamcılık cumhuriyet döneminde nedense Abdülhamitçiliğe evrildiği için İslamcılarımız ve bilumum sağcılarımız Osmanoğlu hanedanı adına 1908 devrimine buğz ediyorlar. Liberal tavır ise bu toprağın değerlerine düşmanlığa dönüştüğü için artık İttihatçı düşmanı.
Ama özgürlük diyen, demokrasi diyen, önce insan diyen, vicdan diyen aydınlarımızın kendi tarihlerine bakışlarında dev bir çelişki var. Bugün Arap ülkelerindeki halk hareketlerini destekleyen, “Arap Baharı”na gönül veren aydınlarımızın 1908’de yaşanan “Türk baharı”nı görmezden gelmeleri, hatta bunu bahar değil “kara kış” gibi görmeleri büyük bir çelişki.
Nasıl bugün mesela Mısır’da istibdada, yolsuzluklara, laik zorbalığa ve onursuz dış politikaya isyan eden milyonlar Tahrir meydanını doldurup rejimi değiştirmişse 1908’de olan şey de bunun tıpatıp aynısıdır. Bediüzzaman Said Nursî’nin İstanbul’un ve Selanik’in “Tahrir” meydanlarında toplanan on binlerce kişiye yaptığı “hürriyet” konuşmaları bunun ispatıdır. Aynı şekilde Mehmed Akif’in o günlerde yaptığı yayınlar ve yazdığı şiirler özellikle İslamcı aydınların tavrını ifade eder.
İttihatçılık İslamcıların, Türkçülerin, sosyalistlerin ve liberallerin yüz yıl öncesine kadar ittifak şemsiyesidir ama bu ekollerin günümüzdeki varisleri İttihatçı karşıtlığında ittifak etmekteler. Tarihin cilvesi!
Kemalistler Atatürk idaresinin üstünlüğünü kanıtlamak için İttihatçıların maceracı olduklarını, dikta rejimine yöneldiklerini vs. vs. savunuyorlar. İslamcılık cumhuriyet döneminde nedense Abdülhamitçiliğe evrildiği için İslamcılarımız ve bilumum sağcılarımız Osmanoğlu hanedanı adına 1908 devrimine buğz ediyorlar. Liberal tavır ise bu toprağın değerlerine düşmanlığa dönüştüğü için artık İttihatçı düşmanı.
Ama özgürlük diyen, demokrasi diyen, önce insan diyen, vicdan diyen aydınlarımızın kendi tarihlerine bakışlarında dev bir çelişki var. Bugün Arap ülkelerindeki halk hareketlerini destekleyen, “Arap Baharı”na gönül veren aydınlarımızın 1908’de yaşanan “Türk baharı”nı görmezden gelmeleri, hatta bunu bahar değil “kara kış” gibi görmeleri büyük bir çelişki.
Nasıl bugün mesela Mısır’da istibdada, yolsuzluklara, laik zorbalığa ve onursuz dış politikaya isyan eden milyonlar Tahrir meydanını doldurup rejimi değiştirmişse 1908’de olan şey de bunun tıpatıp aynısıdır. Bediüzzaman Said Nursî’nin İstanbul’un ve Selanik’in “Tahrir” meydanlarında toplanan on binlerce kişiye yaptığı “hürriyet” konuşmaları bunun ispatıdır. Aynı şekilde Mehmed Akif’in o günlerde yaptığı yayınlar ve yazdığı şiirler özellikle İslamcı aydınların tavrını ifade eder.
2012 ösym klavuzu İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği ( dikab ) kontenjanları
1 - ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ (BOLU)
İlköğretim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği
45 + 2
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 95 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 95
+ 3
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 75 + 2
ARTVİN ÇORUH
ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 55 + 2
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 55 + 2
5 - ATATÜRK
ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 100 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 100 + 3
BARTIN
ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 45 +2
BAYBURT
ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 65 +2
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 65 + 2
BÜLENT
ECEVİT ÜNİVERSİTESİ (ZONGULDAK)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 65 +2
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 65 +2
CUMHURİYET
ÜNİVERSİTESİ (SİVAS)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 95 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 95 + 3
10 - ÇANAKKALE
ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 45 + 2
ÇUKUROVA
ÜNİVERSİTESİ (ADANA)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 70 + 2
DİCLE
ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 85 +3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 85 + 3
DOKUZ
EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 70 + 2
ERCİYES
ÜNİVERSİTESİ (KAYSERİ)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 95 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 95 + 3
15 - ESKİŞEHİR
OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 55 + 2
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 55 + 2
FIRAT
ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 95 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 95 + 3
HAKKARİ
ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 55 + 2
HARRAN
ÜNİVERSİTESİ (ŞANLIURFA)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 45 + 2
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 45 + 2
İNÖNÜ
ÜNİVERSİTESİ (MALATYA)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 85 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 85 + 3
20 - İSTANBUL
ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 75 + 2
KAFKAS
ÜNİVERSİTESİ (KARS)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 105 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (İÖ) 105 +
3
KASTAMONU
ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 70 + 2
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (İÖ) 70 + 2
KİLİS
7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 55 + 2
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (İÖ) 5 + 2
MARMARA
ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)
İlköğretim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 115 + 3
İlköğretim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (İÖ) 115 + 3
25 - MUŞ
ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 85 + 3
İlköğretim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (İÖ) 85 + 3
26 - NECMETTİN
ERBAKAN (KONYA) ÜNİVERSİTESİ (KONYA)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 95 +3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 95 + 3
ONDOKUZ
MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 115 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 115
+ 3
RECEP
TAYYİP ERDOĞAN (RİZE) ÜNİVERSİTESİ (RİZE)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 95 + 3
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (iö) 95 +
3
SAKARYA
ÜNİVERSİTESİ
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 45 + 2
30 - ULUDAĞ
ÜNİVERSİTESİ (BURSA)
İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 75 + 2
2012 ösym klavuzu ilahiyat fakültesi kontenjanları
1 - AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA)
İlahiyat 60
+ 2
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Dünya Dinleri 35 + 1
İlahiyat
200 + 5
İlahiyat
(İngilizce) 30 + 1
Yaygın
Din Öğretimi ve Uygula 75 + 2
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
(ERZURUM)
İlahiyat 250 + 7
İlahiyat (iö) 250 + 7
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 80 + 2
İlahiyat (iö) 80 +
2
5 - BOZOK ÜNİVERSİTESİ
(YOZGAT)
İlahiyat 60 +2
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
(SİVAS)
İlahiyat 100 + 3
İlahiyat (iö) 100
+ 3
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART
ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat
150 + 4
İlahiyat (iö) 150
+ 4
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
(ADANA)
İlahiyat 100 +
3
İlahiyat (iö) 100
+ 3
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
(DİYARBAKIR)
İlahiyat 210 + 6
İlahiyat (iö) 210
+ 6
10 - DOKUZ EYLÜL
ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)
İlahiyat 200 + 5
İlahiyat (iö) 200
+ 5
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
(KAYSERİ)
İlahiyat 200 + 5
İlahiyat (iö) 200
+ 5
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 75 + 2
İlahiyat (iö) 75 +
2
ESKİŞEHİR OSMANGAZİ
ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 65 + 2
İlahiyat (iö) 65 +
2
FATİH SULTAN MEHMET
VAKIF ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)
İslami İlimler
Fakültesi (Arapça) 40
İslami İlimler
Fakültesi (Arapça) (Tam Burslu) 20
İslami İlimler
Fakültesi (Arapça) (%75 Burslu) 20
İslami İlimler
Fakültesi (Arapça) (%50 Burslu) 20
15 - FATİH ÜNİVERSİTESİ
(İSTANBUL)
İlahiyat 49
İlahiyat (Tam
Burslu) 6
İlahiyat (%50
Burslu) 5
FIRAT ÜNİVERSİTESİ
(ELAZIĞ)
İlahiyat 100 + 3
İlahiyat (iö) 100
+ 3
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 70 + 2
İlahiyat (iö) 70
+2
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 80 + 2
İlahiyat (iö) 80
+2
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
(ŞANLIURFA)
İlahiyat 120 + 3
İlahiyat (iö) 120
+ 3
20 - HİTİT ÜNİVERSİTESİ
(ÇORUM)
İlahiyat 125 + 4
İlahiyat (iö) 125
+ 4
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 100 + 3
İlahiyat (iö) 100
+ 3
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
(MALATYA)
İlahiyat 150 + 4
İlahiyat (iö) 150
+ 4
İSTANBUL 29 MAYIS
ÜNİVERSİTESİ
İslam ve Din Bilimleri
(Tam Burslu) 5
İslam
ve Din Bilimleri (%50 Burslu) 25
İSTANBUL
ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
İslami
İlimler (Tam Burslu) 7
İslami
İlimler (%75 Burslu) 8
İslami
İlimler (%50 Burslu) 10
25 - İSTANBUL
ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 180 + 5
İlahiyat (İÖ) 180 +
5
İlahiyat
(İngilizce) 50 + 2
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ
İMAM ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 150 + 4
İlahiyat (İÖ) 150 + 4
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 70 + 2
İlahiyat (İÖ) 70 + 2
KARADENİZ TEKNİK
ÜNİVERSİTESİ (TRABZON)
İlahiyat 70 + 2
İlahiyat (İÖ) 70 + 2
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
(İSTANBUL)
İlahiyat 200 +
5
İlahiyat (İÖ) 200
+ 5
İlahiyat (İngilizce)
30 + 1
30 - MUŞ ALPARSLAN
ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 60 + 2
İlahiyat (İÖ) 60 +
2
İlahiyat 60 + 2
31- NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜNİVERSİTESİ (KONYA)
İlahiyat 150 + 4
İlahiyat (iö) 150 + 4
ONDOKUZ
MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN)
İlahiyat 150 + 4
İlahiyat (iö) 150 + 4
RECEP
TAYYİP ERDOĞAN (RİZE) ÜNİVERSİTESİ (RİZE)
İlahiyat 100 + 3
İlahiyat (iö) 100 + 3
SAKARYA
ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 120 + 3
İlahiyat (iö) 120 + 3
35 - SÜLEYMAN
DEMİREL ÜNİVERSİTESİ (ISPARTA)
İlahiyat 150 + 4
İlahiyat (iö) 150 + 4
ŞIRNAK
ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat 100 + 3
İlahiyat (iö) 100 + 3
ULUDAĞ
ÜNİVERSİTESİ (BURSA)
İlahiyat 200 + 5
İlahiyat (iö) 200 + 5
YALOVA
ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat (arapça) 60 + 2
YÜZÜNCÜ
YIL ÜNİVERSİTESİ (VAN)
İlahiyat 150 + 4
İlahiyat (iö) 150 + 4
40 -
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ (KKTC-LEFKOŞA)
İlahiyat
Fakültesi (Tam Burslu) 60