Sayfalar

Sayfalar

10 Temmuz 2012 Salı

2012 toplam İlahiyat Fakültesi ve Din kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği (dikab) kontenjanları, İmam hatip lisesi mezunları ek puanla tercih yapabilecekleri kontenjanlar


 2012 yılı ösym geçici klavuzuna göre imam hatip liselerinden mezun olacak öğrencilerin ek puanla tercih edebilecekleri bölümlerin kontenjan sayısı belli olmuştur.

2012-2013 yılı eğitim yılında Din 

kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği (Dikab) bölümlerinin alacağı toplam öğrenci sayısı 4066 

ve

 2012 yılı ösym geçici klavuzuna göre

 2012-2013 yılı eğitim yılında İlahiyat fakültelerinin alacağı

 toplam öğrenci sayısı 9163


olmak üzere toplam 13229 kontenjan ayrılmıştır.

2012 din kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği (dikab) kontenjanları toplamı


2012 toplam ilahiyat fakültesi kontenjanları

 2012 yılı ösym geçici klavuzuna göre 2012-2013 yılı eğitim yılında din 

kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği (Dikab) bölümlerinin alacağı toplam öğrenci sayısı 4066 dır.


bu kontenjanın

2270 birinci öğretim
1670 ikinci öğretim

73 birinci öğretim okul birincisi kontenjanı
53 ikinci öğretim okul birincisi kontenjanı dır.

2012 ilahiyat fakültesi kontenjanları toplam

 2012 yılı ösym geçici klavuzuna göre 
2012-2013 yılı eğitim yılında İlahiyat fakültelerine

toplamda  9163 ilahiyat fakültesi kontenjanı 

ayrılmıştır ,

ilahiyat fakültesini tercih edecek tüm öğrencilere 

başarılar dileriz,

Allah muvaffak eylesin...

bunun
4405 i birinci öğretim

4025 ikinci öğretim

121 birinci öğretim okul birinci 

110 ikinci öğretim okul birincisi

35 Dünya dinleri

1 Dünya dinleri okul birincisi

75 Yaygın din öğretimi ve uygulamaları

Yaygın din öğretimi ve uygulamaları okul birincisi

110 İngilizce İlahiyat

 İngilizce İlahiyat okul birincisi

60 Kıbrıs (tam burslu)

İslami ilimler ve İslam ve din bilimleri adıyla açılan özel üniversite kontenjanları ise


 İslami İlimler Fakültesi (Arapça)  40
 İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (%100 -Tam Burslu)  27 
 İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (%75 Burslu)  28
 İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (%50 Burslu)  30

İlahiyat Fakültesi  49 
İlahiyat Fakültesi (Tam Burslu) 6 
İlahiyat Fakültesi (%50 Burslu)  5

İslam ve Din Bilimleri (Tam Burslu)  5 
İslam ve Din Bilimleri (%50 Burslu)  25 

ücretli:  89
%50 burslu : 60
%75 burslu : 28
%100 burslu : 38

toplam : 215 kontenjan

özel üniversitede yer alan ilahiyat , islami ilimler ve islam ve din bilimleri fakülteleri ücrete tabi olup gerekli ayrıntıyı ösym klavuzundan ve ilgili üniversitelerin web sayfalarından edinebilirler.










İbrahim KİRAS Türk baharı ittihatçıların eseri

08.07.2012 tarihinde mümtazer türkönenin zaman gazetesinde yer alan ittihatçılık yazısı üzerine star gazetesinden ibrahim kiras ın  olayı sadece tek yönde değerlendirmememiz gerektiğini ve yıllarca günah keçisi ilan edilen ittihatçıların bügüne kadar ulaşan etkileri noktasında yazmış olduğu çarpıcı ve ilginç köşe başlarına sahip ayrıca son iki yıldır dünya gündemini meşgul eden arap yarımadasında ve kuzey afrikada yaşanan olaylarada çok farklı bir bakış açısı getiren köşe yazısı...

her iki yazıda okunması gereken ve üzerinde ön yargı ve nefret ve körlükleri yada at gözlüklerini kenara bırakarak derin derine konuşulması gereken bir yazı...


İbrahim KİRAS

Türk baharı ittihatçıların eseri





İttihatçılık İslamcıların, Türkçülerin, sosyalistlerin ve liberallerin yüz yıl öncesine kadar ittifak şemsiyesidir ama bu ekollerin günümüzdeki varisleri İttihatçı karşıtlığında ittifak etmekteler. Tarihin cilvesi!
Kemalistler Atatürk idaresinin üstünlüğünü kanıtlamak için İttihatçıların maceracı olduklarını, dikta rejimine yöneldiklerini vs. vs. savunuyorlar. İslamcılık cumhuriyet döneminde nedense Abdülhamitçiliğe evrildiği için İslamcılarımız ve bilumum sağcılarımız Osmanoğlu hanedanı adına 1908 devrimine buğz ediyorlar. Liberal tavır ise bu toprağın değerlerine düşmanlığa dönüştüğü için artık İttihatçı düşmanı.
Ama özgürlük diyen, demokrasi diyen, önce insan diyen, vicdan diyen aydınlarımızın kendi tarihlerine bakışlarında dev bir çelişki var. Bugün Arap ülkelerindeki halk hareketlerini destekleyen, “Arap Baharı”na gönül veren aydınlarımızın 1908’de yaşanan “Türk baharı”nı görmezden gelmeleri, hatta bunu bahar değil “kara kış” gibi görmeleri büyük bir çelişki.
Nasıl bugün mesela Mısır’da istibdada, yolsuzluklara, laik zorbalığa ve onursuz dış politikaya isyan eden milyonlar Tahrir meydanını doldurup rejimi değiştirmişse 1908’de olan şey de bunun tıpatıp aynısıdır. Bediüzzaman Said Nursî’nin İstanbul’un ve Selanik’in “Tahrir” meydanlarında toplanan on binlerce kişiye yaptığı “hürriyet” konuşmaları bunun ispatıdır. Aynı şekilde Mehmed Akif’in o günlerde yaptığı yayınlar ve yazdığı şiirler özellikle İslamcı aydınların tavrını ifade eder.

2012 ösym klavuzu İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği ( dikab ) kontenjanları


1 - ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ (BOLU)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  45 + 2

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği         95  +  3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 95  + 3

ANKARA ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  75 + 2

ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   55 + 2
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (iö)  55 + 2

5 - ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   100 + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 100 + 3

BARTIN ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   45 +2

BAYBURT ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği    65 +2
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (iö) 65 + 2

BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ (ZONGULDAK)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   65 +2 
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 65 +2

CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   95 + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 95 + 3

10 - ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   45 + 2

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   70 + 2

DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   85 +3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (iö) 85 + 3

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   70 + 2

ERCİYES ÜNİVERSİTESİ (KAYSERİ)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   95 + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 95 + 3

15 - ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   55 + 2
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 55 + 2

FIRAT ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   95 + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 95 + 3

HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   55 + 2

HARRAN ÜNİVERSİTESİ (ŞANLIURFA)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   45 + 2
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 45 + 2

İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   85 + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  (iö) 85 + 3

20 - İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  75 + 2


KAFKAS ÜNİVERSİTESİ (KARS)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  105 + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (İÖ) 105 + 3 

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   70 + 2
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (İÖ) 70 + 2

KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   55 + 2
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (İÖ) 5 + 2
MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği 115  + 3 
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)  115  + 3 

25 - MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği  85 + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği (İÖ) 85 + 3

26 - NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜNİVERSİTESİ (KONYA)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   95 +3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (iö) 95 + 3

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   115  + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (iö) 115  + 3

RECEP TAYYİP ERDOĞAN (RİZE) ÜNİVERSİTESİ (RİZE)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   95  + 3
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   (iö) 95  + 3

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   45  + 2

30 - ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (BURSA)

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği   75  + 2





2012 ösym klavuzu ilahiyat fakültesi kontenjanları



1 - AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA)

İlahiyat  60  + 2

ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Dünya Dinleri         35 + 1
İlahiyat                   200 + 5 
İlahiyat (İngilizce)   30 + 1
Yaygın Din Öğretimi ve Uygula  75 + 2

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM)

İlahiyat  250 + 7
İlahiyat  (iö) 250 + 7

BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  80 + 2
İlahiyat (iö) 80 + 2

5 - BOZOK ÜNİVERSİTESİ (YOZGAT)

İlahiyat  60 +2

CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS)

İlahiyat  100 + 3
İlahiyat (iö) 100 + 3

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat   150 + 4
İlahiyat (iö) 150 + 4

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA)

İlahiyat  100 + 3 
İlahiyat  (iö) 100 + 3

DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR)

İlahiyat  210 + 6
İlahiyat  (iö) 210 + 6

10 - DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR)

İlahiyat  200 + 5
İlahiyat (iö) 200 + 5

ERCİYES ÜNİVERSİTESİ (KAYSERİ)

İlahiyat  200 + 5
İlahiyat (iö) 200 + 5

ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  75 + 2
İlahiyat (iö) 75 + 2

ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  65 + 2
İlahiyat (iö) 65 + 2

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)

 İslami İlimler Fakültesi (Arapça)  40 
 İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (Tam Burslu)  20 
 İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (%75 Burslu)  20
 İslami İlimler Fakültesi (Arapça) (%50 Burslu)  20


15 - FATİH ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)

İlahiyat  49 
İlahiyat (Tam Burslu) 6 
İlahiyat (%50 Burslu)  5

FIRAT ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ)

İlahiyat 100 + 3
İlahiyat (iö) 100 + 3

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  70 + 2
İlahiyat (iö) 70 +2

GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  80 + 2
İlahiyat (iö) 80 +2

HARRAN ÜNİVERSİTESİ (ŞANLIURFA)

İlahiyat  120 + 3
İlahiyat (iö) 120 + 3

20 - HİTİT ÜNİVERSİTESİ (ÇORUM)

İlahiyat  125 + 4
İlahiyat (iö) 125 + 4

IĞDIR ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  100 + 3
İlahiyat (iö) 100 + 3

İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA)

İlahiyat  150 + 4
İlahiyat (iö) 150 + 4

İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ

İslam ve Din Bilimleri (Tam Burslu)  5 
İslam ve Din Bilimleri (%50 Burslu)  25 

İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

İslami İlimler (Tam Burslu)  7 
İslami İlimler (%75 Burslu)  8 
İslami İlimler (%50 Burslu) 10 

25 - İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  180 + 5
İlahiyat (İÖ) 180 + 5 
İlahiyat (İngilizce) 50 + 2  

KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  150 + 4
İlahiyat (İÖ) 150 + 4

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  70 + 2
İlahiyat (İÖ) 70 + 2

KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON)

İlahiyat  70 + 2
İlahiyat (İÖ) 70 + 2

MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL)

İlahiyat  200 + 5 
İlahiyat (İÖ)  200 + 5
İlahiyat (İngilizce)  30 + 1 

30 - MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  60 + 2
İlahiyat (İÖ) 60 + 2 
İlahiyat 60 + 2

31-  NECMETTİN ERBAKAN (KONYA) ÜNİVERSİTESİ (KONYA)

İlahiyat  150 + 4
İlahiyat  (iö) 150 + 4

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN)

İlahiyat  150 + 4
İlahiyat  (iö) 150 + 4

RECEP TAYYİP ERDOĞAN (RİZE) ÜNİVERSİTESİ (RİZE)

İlahiyat  100 + 3
İlahiyat  (iö) 100 + 3

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  120 + 3
İlahiyat  (iö) 120 + 3

35 - SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ (ISPARTA)

İlahiyat  150 + 4
İlahiyat  (iö) 150 + 4

ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat  100 + 3
İlahiyat  (iö) 100 + 3

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (BURSA)

İlahiyat  200 + 5
İlahiyat  (iö) 200 + 5

YALOVA ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat (arapça) 60 + 2

YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ (VAN)

İlahiyat  150 + 4
İlahiyat  (iö) 150 + 4

40 - YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ (KKTC-LEFKOŞA)

İlahiyat Fakültesi (Tam Burslu)  60






Mümtaz'er Türköne İttihatçılık

08.07.2012 tarihli zaman gazetesinde yer alan mümtaz'er türköne nin yazmış olduğu ve gündeme yeniden giriş yapmış ittihatçılara değinen bir yazı, okunması gerektiğini düşünüyorum ama yazının her tarafına katıldığımı söyleyemem.



Hepimiz biraz İttihatçıyız" demiştim. Gelen tepkilerden İttihatçılığın ölmek üzere olduğunu anladım. Yine de hepimiz biraz İttihatçıyız. Benim neslimi kast ediyorum. Soğuk Savaş döneminde edinilen ve kimliğimizin, kişiliğimizin eczasını oluşturan fikirlerimiz, ideolojilerimiz, dost-düşman telakkimizde İttihatçılığın izleri var.

"Nedir bu İttihatçılık?" diyeceksiniz. Bir siyaset yapma biçimi. İster iktidarda, ister muhalefette olun takip ettiğiniz yol ve yöntem. Her şeyin çözümünü devlette aramak; bunun için devleti ele geçirmek; böylece her şeyi çözme gücünü edinmek. Bu işleri dar bir kadro ile yürütmek. Halkı veya kitleleri uygun bir dille ikna edilecek bir ayrıntı olarak görmek. Siyaseti ölümüne bir oyun olarak sürdürmek. Ölmeye ve öldürmeye hazır olmak. Fiilen olmasa bile mecazen muhalifleri ortadan kaldırmak. Toplumu devletin terazisinde tartıp, devletten topluma nizam getirmek.

Önce bir hatırlatma. Tarih, İttihatçıların açtığı kanalda ilerliyor. Sadece bizim değil, bölgemizin tarihi İttihatçıların eseri. Yüzüncü yılı yaklaşan Ermeni tehciri, İttihatçıların kararı idi. Balkan Savaşları'nda çetelere yenilen orduyu üç yılda yedi cephede yüzünün akıyla savaşacak hale getirenler de İttihatçılardı. Savaş bitip, Enver-Talat-Cemal üçlüsü Alman denizaltısı ile İstanbul'dan ayrıldıktan sonra, İttihat Terakki'nin taşra şubeleri Anadolu ve Rumeli Müdafai Hukuk Cemiyetleri'ne dönüştü. Ankara'da 23 Nisan'da açılan meşhur Meclis binası bile, İttihat Terakki'nin Ankara şubesi olarak inşa edilmişti. Bir yığın siyasî suikast İttihatçı silahşörlerin eseriydi. Salihli hattına silah depoları kurup Kuvva-yı Milliye'yi örgütleyenler de onlardı. Vagon tahsisleriyle millî burjuvazi oluşturmak için çırpınanlar da onlardı. Resmî tarihin yükü azaldığı zaman gençlerimiz, Millî Mücadele'nin İttihatçılar tarafından planlandığını ve yürütüldüğünü daha kolay öğrenecekler. Cumhuriyet'i kuran kadrolar İttihatçıydı. İzmir suikasti ile tasfiye edilenler ise çelik çekirdeğe dahil olamayan bir hizipten ibaretti. Celal Bayar yüz yaşına yaklaştığı demlerde kendisiyle röportaj yapan Mete Tunçay'ın "Siz İttihatçıydınız, değil mi?" sorusuna, zaman kipini düzelterek şöyle cevap vermişti: "Evet İttihatçıyım." Bu sözle Bayar, İttihatçılığa girdikten sonra çıkışın, sadece teneşir tahtasındaki merasimle mümkün olduğunu hatırlatıyordu.