Om Shanti Om filmi değerlendirme yazısı
Klasik bir hint filmi tadında değil aslında
Sharukh Khan'ın bollywood'da yıllardır rol alan on binlerce ufak rol oyuncularından birisinin hayallerine dem vurduğu bir hikaye aslında.
biraz müzikal tadında ve hintlerin reankarnasyon inancı şeklinde şekillenmiş
ve bizde ki türk filmlerinde de geçerli olan yeşil çam tadı denilen
klasik öykü
zengin fakir aşk ve intikam üçgenine kurulmuş.
küçük rol oyuncusu olan Sharukh khan'ın sıradan oyuncu rolünde dünya da ömrü film setlerinde aşık olduğu artist kız Priya ile bir sebeple tanışması ve içinde bir umut kıvılcımının doğması ile sürüklenen film
gerçekler acıdır metaforu ile bizi bile şaşırtacak karmaşık bir senaryo döngüsünde devam ediyor
ve asıl kızımızın öldürülmesine kadar tanıklık ediyoruz.
bu ölüme seyirci olan sharukh un ise buna karşı koyma çabasını bu dünya da rolünün sona ermesi ile bitiriliyor.
oha len en oldu şimdi derken
hint inanç dünyasındak ki ruh tenasülü ortaya çıkarak bizim oğlanı zengin artist oğlununda yeniden hayat bulduruyor
ve sonrasında gelen hayat ve bir gün kafaya düşen saksı neticesinde geçmişin hatra gelmesi ve bir intikam heyacanı ile bezelenmiş bir senaryo.
filmi aslında sadece Dastaan adlı parça için izlemiştim, (filmi izleyince fark ettim ki şarkı bütün filmi özetliyor aslında sadece son sahnesi hariç)
oyunculuk biraz sanatsal kalmış ve çok fazla sinematik o yüzden beni biraz sıktı..
şarkılar ortalamanın üzerindeydi ve kliplerin çoğu idare ederdi sanırım bir iki şarkı hariç lahmül ebyaz dediğimiz kadın etine fazla başvurmamışlar. (o şarkılarda yalnız bayağı aşmışlardı hele o oryantal müzik eşliğinde ki şarkı bayağı uçuktu, fantezi sınırlarını bile zorlamış)