Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

23 Eylül 2010 Perşembe

Ayasofya ile ilgili şiir ve karikatürler

Ali Ulvi Kurucu

Mahvoldu hayalim, bu nasıl korkulu rüya?

 Şaştım; neyi temsil ediyorsun Ayasofya? 



Osman Yüksel Serdengeçti


Ayasofya! Ayasofya! Seni bu hale koyan kim?
Seni çırılçıplak soyan kim? Hani nerede? Gönüllerden kubbelere, Kubbelerden gönüllere, Gürül gürül akan Kur`an sesleri? 
Kur`an sesleri dindirilmiş, Müslümanlar sindirilmiş!... 
Allah, Muhammed, Hülefa-i Raşidinin, İsimleri kubbelerden yerlere indirilmiş. 
Fethin, Fatih`in mabedinden kitab-ı mübini, Bu ulu dini kaldıran kim? 
Dinimize, imanımıza saldıran kim? 
Mabedimin göğsüne uzanan namahrem eli, Kimin elidir? 
Söyle Ayasofya, söyle! Seni puthane yapan hangi delidir?

Bedirhan Gökçe

Dolaştım İstanbul`u sabaha karşı Aşiyan, Eyüpsultan, Kapalıçarşı 
İçimdeki hüzünle durdum önünde, Ayasofya garipti, ben ağlamaklı. 
Şimdi Eyüp`teyim ben, sabah namazı, 
Hiçbir yerde bulamam burdaki hazzı. 
İndim Sultanahmet`e bir hüzün sardı, Ayasofya garipti, ben ağlamaklı. 
Gözlerim kan çanağı, çıktım dışarı, Caminin tam önünde, simitçi çaycı.
Kan kırmızı o çayda, yine o vardı, Ayasofya garipti, ben ağlamaklı..


Arif Nihat Asya




Birgün, soluğum kesildi, nabzım durdu…
Bildim ki ihânet, yüreğimden vurdu…
Ey mutlu Emîr, ey ulu Fâtih, beni sen
Dinlendirdin; torunların susturdu!




                        Ayasofya



Cânım Ayasofya’nın resmini minâresiz
Çıkarmışlar gördüm, bir Rumca dergide Rumlar
Kızmaya hakkınız yok, ezan sesi olmayan
Câmide minârenin, kim demiş, lüzûmu var?

****
   Ayasofya

NERDE ABDULHAMİTİN,YAVUZUN, FATİHİN TORUNU, 
NERDE KALDI MÜSLÜMANIN PAHA BİÇİLMEZ ONURU, 
SULTAN AHMET DİNDİRİR HASRETİMİ BEŞ VAKİT
NEDEN BU KADAR VEFASIZ ÇIKTIN 
EY OSMANLININ OĞLU!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder