Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

6 Şubat 2011 Pazar

rus yahudi fıkrası

Hıncal uluç un 06.02.2011 tarihli köşe yazısında paylaştığı bir fıkra çok hoşuma gitti paylaşmak istedim:d


Fıkra
 Rus Yahudisi Tevye, İsrail'e göç izni alır.
Gümrükte Ruslar bagajını kontrol ederken elbiseleri arasında Lenin'in büstünü bulurlar, sorarlar :
- Bu ne ?
Tevye:
- Bu ne değil, bu kim diye sormanız gerekirdi.. Bu Lenin.. Rus halkını kurtaran adam.. Ben de onun anısını yanıma aldım.
-Tamam, der Ruslar. Tevye geçer.. Tel Aviv havaalanında İsrail gümrük memuru büstü görür ve sorar :
- Bu ne?
Tevye:
- Bu ne değil, bu kim diye sormanız gerekirdi.. Bu Lenin. Bu cani yüzünden baba ocağımı terk etmek zorunda kaldım! Bu heykelini yanıma aldım ki, her gün hatırlayıp lanet okuyayım!
-Tamam, der İsrailliler. Tevye geçer.. Tel Aviv'e yerleşir. Ev tutar, orda yaşayan akrabalarını davet eder..
Kuzenlerden biri, büfenin üstünde duran büstü gösterir ve sorar:
- Bu kim ?
Tevye:
- Bu kim değil, bu ne diye sorman gerekirdi.. Tam on kilo, yirmi dört ayar altın, vergisiz, gümrüksüz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder