Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

5 Temmuz 2011 Salı

2011 2012 yılında yeni açılan ilahiyat fakülteleri

2011 2012 yılında yeni açılan ilahiyat fakülteleri


Bingöl üniversitesi İlahiyat fakültesi


ilahiyat: 60
ilahiyat(iö): 60



edit: emeğe saygı link vermeden alıntı yapmayalım lütfen.


Erzincan üniversitesi İlahiyat fakültesi


ilahiyat: 75
ilahiyat(iö) 75


Gaziantep üniversitesi İlahiyat fakültesi


ilahiyat: 60


Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi


ilahiyat:80
ilahiyat(iö): 80




Karabük Üniversitesi İlahiyat Fakültesi


ilahiyat:60
ilahiyat(iö): 60





Muş Alparslan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi

ilahiyat:60
ilahiyat(iö): 60

Trabzon KTÜ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi

ilahiyat:60
ilahiyat(iö): 60

toplam 6 farklı şehirde yeni ilahiyat fakültesi kurulmuştur.

455 birinci öğretim ve 395 (iö)ikinci öğretim olmak üzere 850 yeni ilahiyat kontenjanı verilmiştir.

edit: emeğe saygı link vermeden alıntı yapmayalım lütfen.

219 yorum:

  1. Allah razı olsun krdşim gerçekten çok ihtiyacm vardı bnları ögrenmeye

    bu arada Şırnak ve Iğdır ikinci ögretim açtılar. Şırnak 80 ve Iğdır 100 kişi alacak ikinci ögretimlerine. +180 yazalım :)

    YanıtlaSil
  2. EDİTÖRÜN YORUMU:

    BU SENE İLAHİYAT FAKÜLTELERİNİN KONTENJANLARINDA MİNUMUM 40-45 PUANLIK BİR DÜŞÜŞ BEKLENMEKTEDİR. 320 PUAN CİVARINDA ALAN KARDEŞLERİMİZİN TERCİH YAPMALARINI SALIK VERİRİZ.

    YanıtlaSil
  3. iyi gunler ben imam hatip mezunuyum bu yil okul puanim la birlikte 347 puan aldım ve genellikle puansiz yerleri tercih ettim bingöl erzincan sizce yerlesebilirmiyim

    YanıtlaSil
  4. kardeş 320 puan çokdüşük sıralama olarakta nerden baksan 60-70 binlerde gezer bence o kadar aşağıya inmezler gibime geliyor

    YanıtlaSil
  5. EDİTÖRÜN YORUMU:

    Daha önceki yaşanan kontenjan artışlarına bakarak yapılmış bir tahmindir bizimki. şuan itibariyle (15:09) ösym de açıkladı sonuçları inşallah umut ettiğimiz sonuçlara ulaşmışızdır.

    YanıtlaSil
  6. bi yere yerleşemedim maalesef puanım 359 başarı sıram 42.318 ek yerleştirmelerde çorum(iö) erzincan(iö) girebilirmiyim erzincan busene 356 yla çorum da 364 le kapatmış ne olur bişey söyleyin kafayı yicem yoksa:(

    YanıtlaSil
  7. EDİTÖRÜN YORUMU:
    2010 yılında en düşük puanla kapatan ilahiyat fakültesi van yüzüncü yıl üniversitesidir. taban puanı 364.458 sıralması ise 38.500 dür. bu sene geçen seneye toplam kontenjanlar 6255 birinci yerleştirmede ek yerleştirmede ise 260 toplamda ise 6515 kontenjan verilmiştir bu sene ise bu sayı sadece devlet üniversitelerinde ek yerleştirmede açılacak olanlar hariç 7830 yükseltilerek geçen seneye göre 1315 kontenjan artırımı yapılmıştır. bu da sayısal olarak % 19 luk bir artışa mukabil gelmektedir. bu sayı ek yerleştirmede gelecekler ile % 22-23 e toplamda 1600 civarında yeni ilahiyat öğrenci anlamına gelmesi beklenmektedir.
    Son olarak henüz okulların taban puanları kayıtlar sona ermediğinden belli değildir. o yüzden size söylenen taban puanlara kulak asmayınız şuan söylenen tüm puanlar gerçek dışı bir bilgi olacaktır. şahsi kanaatimiz KENAN bey sizin ek yerleştirmede Allahın izniyle yerleşeceğinizdir. Ayrıca geçen sene 39.000 lerden kapatan Din kültürü öğretmenliğinede tercihlerinizde yer verdiğiniz takdirde allahın izniyle yerleşirsiniz.

    Not: ek klavuz üniversitelere kesin kayıtlar bittikten sonre 2 ila 3 hafta sonra açıklanmaktadır(önceki yıllara göre) tercih ve yerleştirmeler ise ekimin ilk haftası başlayıp 3. haftasında kesin kayıtlar sona ermektedir.

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkür ederim inşallah yerleşirim. bişey daha sormak istiyorum birinci tercihle yerleşen öğrencilerle aynı anda üniversiteye başlıyacağız değil mi yoksa onlar daha önce mi ?

    YanıtlaSil
  9. Editörün notu:

    ne yazık ki birinci tercihle yerleşen öğrencilerden yaklaşık 1 ay yada daha fazla sonra başlanılmaktadır.(geçmiş yıllarda yapılan uygulama böyle idi.)
    Bu biraz konu eksikliğine ve motivasyon kaybına neden olsada ilerleyen zamanlarda telafi edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. s.a ben 324 puan aldım 1.tercihde öncelikle doğu kesimler tercih ettim gelmedi.Acaba Ek yerleştirmede allahın izniyle bir yere yerleşebişiryim?Cevap yazarsanız şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Editörün Notu:

    as
    324 puanla ilahiyat fakültesine yerleşmeniz biraz zor gözükmektedir.
    ek yerleştirme döneminde ise sadece yeni açılacak fakültelere tercih yapabilirsiniz.
    tavsiyemiz ilk seneniz ise ek yerleştirmede şayet yer verilir ise en aşağıya açık öğretim ilahiyat yazıp tekrar sınava hazırlanmanızdır. açık öğretim de geçeceğiniz dersler örgün eğitime geçtiğinizde muaf olursunuz.

    YanıtlaSil
  12. Ek yerleştirmede Ağırlıklı olarak din kültürü yazmak istiyorum sizce tahmin olarak gelirmi?İlk girişim eğer gelmez ise tekrar hazırlancam...

    YanıtlaSil
  13. slm ben 353 puan aldım sıralamam 45000 kıl payı kaybettim ikinci tercihlerde olur mu sizce tercih yaparsam batılarıda yazıyım mi cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  14. ek yerşeleştirmelerde puanlar 5 puan dahi olsa düşer mi mesela x üniversitesi 365 le kapattı en son ek yerşeltirmede 8 açık kaldı 365 puandan düşük ilk 8 kişiyi mi alıcaklar bu konuda bilgi verirmisniz?

    YanıtlaSil
  15. Editörün Notu:
    Kenan bey ek yerleştirmede ağırlıklı olarak Din kültürü öğretmenliği yazmak istediğinizi söylemişsiniz. puanınız 359 başarı sıranız 42.318

    bu sene en düşük hakkari üniversitei İ.Ö. almıştır onun puanında 372 dir sizin açınızdan ek yerleştirmede açılacak bölümleri tercih etmenizde fayda vardır.

    YanıtlaSil
  16. Editörün Notu:"slm ben 353 puan "
    a.s
    bu puanla birinci yerleştirmede şırnak İ.Ö. tutmaktaymış ama sanırım yazmamışsınız,
    ek yerleştirmede ise şırnak İ.Ö. ve yeni açılacak tüm ilahiyat fakültelerini tercih edebilirsiniz.
    yerleşme noktasında ise şırnağı tercih ederseniz şansınız yüksektir ama tercih sizindir.

    YanıtlaSil
  17. Editörün Notu: "ek yerşeleştirmelerde puanlar 5 puan dahi olsa düşer mi"

    Ek yerleştirmeler yapılırken yerleştirmelere o kontenjanı ilk tercihte en son kazanan kişinin puanın üstündekiler tercih edebilmektedir.
    oyüzden ek yerleştirmelerde puanlar daha da aşağıya düşmemektedir.

    Yalnız kontenjanı dolmayan veya yeni çaılan bölümleri tüm adaylar tercih edebilirler.

    YanıtlaSil
  18. Editörün Notu: "ek yerşeleştirmelerde puanlar 5 puan dahi olsa düşer mi"

    Ek yerleştirmeler yapılırken yerleştirmelere o kontenjanı ilk tercihte en son kazanan kişinin puanın üstündekiler tercih edebilmektedir.
    oyüzden ek yerleştirmelerde puanlar daha da aşağıya düşmemektedir.

    Yalnız kontenjanı dolmayan veya yeni çaılan bölümleri tüm adaylar tercih edebilirler.



    yorumunuz için teşekkürler gümüşhane üniversitesi(iö)359,943 puanla kapatmış 0,443 puanla kaçırdım 2.tercihte etsem küçük bi ihtimal de olsa gelmez mi

    YanıtlaSil
  19. Editörün Notu:""gümüşhane üniversitesi(iö)359,943 puanla kapatmış""
    ne yazık ki üzgünüm aradaki fark 0,001 dahi olsa son yerleşenden puanınız küçük ise orayı tercih etme şansınız bulunmamaktadır.

    YanıtlaSil
  20. Editörün Notu:""gümüşhane üniversitesi(iö)359,943 puanla kapatmış""
    ne yazık ki üzgünüm aradaki fark 0,001 dahi olsa son yerleşenden puanınız küçük ise orayı tercih etme şansınız bulunmamaktadır.

    :( gerçekten bilgilerndirmeniz için teşekkürler bizde bu sayede boş ümitlere kapılmayız.son bi soru daha sormak istiyorum virgül farkıyla son alınan öğrenincin puanından fazla bi puanım olsa ve 3 açık var direk beni mi alırlar? yoksa yine yüksek puandan mı başlarlar yani tercih sırası önemli midir? şimdiden çok teşekkür ederim allah razı olsun sizden

    YanıtlaSil
  21. benim 367 puanım var din kültürü ve ahlah bilgisi yazdım ama hiç bir yer gelmedi geçen seneye göre başarı sırasında 50 bin geçen yer dahi gelmedi ek yerleştirmede yeni açılacak din kültürüne yerleşebilirmiyim veya ilahiyatolursa nereler olur yeni açılacak yerler var mı ? teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  22. Editörün Notu: Öncelikle geçmiş ramazan bayramınızı tebrik ederim;
    sorunuza gelince en düşük puandan yüksek puan almış iseniz orayı tercih edebilirsiniz ama öncelik hakkı orayı en yüksek tercih etmiş adaydadır. ayrıca ek yerleştirmede taban puanların üstünde yer alan öğrencilerin bir çoğunun(%85 üstü) yerleştikleri görülmektedir.

    YanıtlaSil
  23. Editörün yorumu:""Adsız dedi ki...
    benim 367 puanım var din kültürü ve ahlah bilgisi yazdım ""

    Malesef bu puanla ek yerleştirmede açılacak olan din kültürü bölümleri hariç diğer üniversiteleri tercih etme imkanınız bulunmamaktadır en düşük din kültürü ö. puanı hakkaridedir orasıda 372 puanla kapatmıştır.
    ek yerleştirmede yeni açılacak olan yerleri tercih ederseniz yerleşme ihtimaliniz olabilir.

    son 1 not: bir daha hazırlanabilirim derseniz
    bir sonraki sene katsayı uygulaması en azından 0 düzeyine ineceği için imam hatip liselerinden farklı alanlara öğrenci geçişi hızlanacaktır o yüzden hazırlanıp daha güzel bir fakülteye yerleşme ihtimaliniz yüksektir.

    YanıtlaSil
  24. sa ben 345 puan aldım sıralamam 50. yeni açılan ek kontenjanlardan ilahiyatlara tercih yapsam gelir mi?teşekkr ederm..

    YanıtlaSil
  25. s.a bana 328 puan aldım yeni açılan ilahiyat fakültelerini tercih ettim bir yer gelmedi ek yerleştirmelerde bir yer gelir mi?yoksa yüksek okul mu tercih edeyim.

    YanıtlaSil
  26. s.a ben imam hatip mezunuyum sınavdan 349 puan aldım ilahiyat için 1 tercihlerimi yaptım fakat tutmadı 2 tercihlerimde yeni açılan ilahiyatları yazsam tutar mı?ccevap yazarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  27. Editörün Yorumu:""Adsız dedi ki...
    s.a bana 328 puan aldım""
    ikinci tercihlerde sadece yeni açılacak ilahiyat fakültelerini tercih edebilirsiniz . ikinci sorunuza gelcek olursak mutlaka ilahiyat okumak istiyorsanız bence önümüzdeki senede şansınızı deneyin derim ama bunu yaparkende bu sene aöf ilahiyatta kontenjan var ise orayı yada başka bir aöf bölümü yazın(2 yıllık olursa daha ii olur)1 sene sizin için hem farklı bir bölüme göz atarsınız.

    YanıtlaSil
  28. Editörün yorumu:""Adsız dedi ki...
    sa ben 345 puan""
    2011 ösys sonuçlarına göre taban puanı en düşük ilahiyat fakültesi şırnak ilahiyattır onun taban puanıda 352 dir. pu sonuçlara göre sadece yeni açıalcak ilahiyat fakültelerini tercih edebilirsiniz. gelme noktasında ise sıralmanızda yoğunluk fazla olduğu için biraz zor gözükmektedir. 1 yıl daha hazırlanma imkanınız var ise tekrar hazırlanmanızı tavsiye ederim hazırlanırken de bu 1 sende aöf ilahiyat yada farklı bir aöf bölümü(2 yıllıklar tavsiyedir) okuyabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  29. Editörün yorumu:""Adsız dedi ki...
    s.a ben imam hatip mezunuyum sınavdan 349 puan aldım ""
    yeni çaılacaki lahiyat fakültelerini tercih edebilirsiniz ama yoğunluk fazla olduğu için biraz zor gözükmektedir tavsiyemiz imkanınız var ise tekrar hazırlanmanızdır. önümüzdeki sene katsayıdaki makasın dahada daralması ve farklı alanlara tercih yapacak öğrencilerin çoğalması sebebiyle ilahiyatların puanları düşmesi kaçınılmazıdır. bu arada 1 sene hazırlanırken aöf ilahiyat yada farklı bir aöf bölümü(2 yıllıklar tavsiyedir) okuyabilirsiniz. bu sizin için daha faydalı olur kanaatindeyiz.

    YanıtlaSil
  30. s.a

    ben sınavdan 358 puan oldım başarı sıram 42510
    doğu tarfı tercih etmediğim için gelmedi 2.tercihte yeni açılan ilahiyatları tercih edebilirmiyim gelme şansı ne kadar? şimdiden çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  31. Editörün yorumu:""Adsız dedi ki...
    s.a ben sınavdan 358 puan oldım""bu puanınıza göre şırnak ilaihyatın 1 ve 2.öğretimi bingöl ilahiyat 2. öğretim diyarbakır dicle 2. öğretim ığdır ilahiyat 2. öğretim i ve yeni açılacak tüm ilahiyat fakültelerini tercih edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  32. bişey sormak istiyorum bildiğiniz üzre ek tercih zamanı geldi ve taban puan sınarlaması var ancak yeni açılan ilahiyat fakültelerini tercih edebiliriz ama bu yeni açılan derken ek yerleştirmede mi yeni açılan bölümler yoksa o yıl içersinde açılan bölümler mesala gümüşhane ilahiyat erzincan bunlar bu yıl açıldı puanımız tutmasa bile yine de tercih edemeyiz mi?yeni açılan bölümler içerisnde mi

    YanıtlaSil
  33. "Editörün yorumu::Adsız dedi ki...
    bişey sormak istiyorum ""

    sadece ek yerleştirmede yeni açılan fakültelere tercih yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  34. s.a
    daha önceden de yorum yapmıştım puanım 359.500 başarı sıram 42318 ilk tercihte biyer çıkmadığı için ek tercih yaptım hiç bi ilahiyat fakültesini yazmadım ama yeni açılan dikab bölümü vardı kastamonu bolu bartın, dikab çok yüksek ama yinede çıkma ihtimali varmı?

    YanıtlaSil
  35. ""Editörün yorumu;Adsız dedi ki...
    s.a
    daha önceden de yorum yapmıştı""
    as.
    Tercih yapmanızda bir mahzur yoktur lakin çıkma ihtimali biraz zayıfıtır sıralmanız 6-7 bin kişi daha ilerde olsa durum daha farklı olabilirdi.
    liseden henüz mezun iseniz bir daha ki yıl yeniden hazırlanmanızı ve daha yüksek bir puan alrak 29 mayıs üniversitesi uluslararsı islam ve din bilimlerine gitmenizi öneririm;

    YanıtlaSil
  36. mrb ben bu yıl a.ö.ilahiyat okumak için ygsye giricem inş.fakat a.ö de kontenjanlı alıyormuş artık,acaba en az kaç puan alsam kontenjana girmem garanti olur?yardımcı olursanız çok sewinirim

    YanıtlaSil
  37. "Adsız dedi ki...
    mrb ben bu yıl a.ö.ilahiyat okumak için ygsye giricem inş.fakat"
    "Editörün yorumu""

    merhaba
    aöf ilahiyata yerleşebilmek için bu sene 280 puan civarında bir tavan puan oluştu.(ek yerleştirme dahil değildir.) bu puanı yapabilmek için toplam 40 ar soru olan testlerden 25 türkçe(yaklaşık 100 puan) ve 25 sosyal (75 puan)(taban puan 120 +175 =295)çözdüğünüz takdirde çok rahat bir şekilde aöf ilahiyata yerleşebilirsiniz.

    not: bu sene aöf ilahiyat ilk yerleştirmede sadece 10,000 iken ek yerleştirmede bu rakama ilaveten 16,000 binlik bir kontenjan daha tanımışlardır bu rakamın da puan ortalamasını bayağı aşağı çekeceği aşikardır ama net bilgi için öösym nin açıklayacağı verilere bakmak zorundayız.

    YanıtlaSil
  38. selam ben düz lise mezunuyum
    İlahiyat fakültesine tercih vermek istiyorum..YGS 5 puanım okul puanı dahil olmadan 355 oluyor..
    Okul puanım 40-45 civarında gelir
    Bu puanla yerleşebilir miyim?
    Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  39. Editörün yorumu" selam ben düz lise mezunuyum"
    ilahiyat fakültesine girdebilmeniz için ygs 5 puanı değil ygs 4 puanı kullanılmaktadır.

    ygs puanı ile 350 ham(okul puanı hariç) ve üzeri yaptığınız takdirde anadoludaki ortlama bir ilahiyat fakültesine girebilirsiniz. istanbul konya ve bursa gibi üst düzey ilahiyat fakültelerini tercih etmek ister iseniz. 375 ve üzeri ham puan yapmanız gerekmektedir.
    geçen seneki (2011 yılı)ilahiyat fakültelerinin taban puanlarına bakmak için bu linki kullanabilirsiniz.
    http://mtgahlatt42.blogspot.com/2011/10/2011-ek-yerlestirme-ilahiyat.html

    YanıtlaSil
  40. ygs puanı ile 350 ham(okul puanı hariç yapmam için kaç nete ihtyacım var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Editörün yorumu:d 30(*3) türkçe 30 sosyal(*4) ve takriben 15(*2) matematik net yapmanız yada
      34-35 er adet türkçe ve sosyal net yapmanız sizin için yeterli olacaktır.

      fakat bunlar bir önceki yılın puan hesaplama sistemidir.
      bu yıl bu puanlama yetmeyebilir.

      Sil
  41. selam ben mustafa bu sene ilahiyat faküğlteleri ile din kültürü öğretmenliklerinde ne kadarlık bir düşüş olur.ortalama kaç puan bekleniyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şuan için ilahiyat kontenjanlarının ne kadar olacağı belli olmadığı için bir cevabı şimdiden kestirmemiz mümkün değildir lakin geçen yıl öğrenci alan ilahiyat fakülte sayısı 46 iken bu sayı bu yıl 53 e yükselmiş ve aynı zamanda yılardır uygulanan adaletsiz katsayı uygulamasının kalkması ile bu rakamın gözle görülir bir biimde artmasını beklemekteyiz.

      Sil
  42. bu sene yeni açılan ilahiyat fakültelerini ve kontenjanlarını öğrene bilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2012 - 2013 yılı ilahiyat kontenjanları temmuz ayında lys sınav sonuçları açıklandıktan sonra belli olacaktır.

      Sil
  43. selamün aleyküm ygs 4 puanım okul puanıyla birlikte 340-345 puan olacak .sizce bu puanla birinci öğretim ilahiyata yerleşebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2011-2012 yılında ek yerleştirmede öğrenci alan yerler haricinde taban puanı en düşük 1öğretim ilahiyat fakültesi şırnak ilahiyattır.

      taban puan(ekli) 368.745 tir.
      ek puanlı sıralaması ise 36.900 kişidir.
      ek puanısız 0,15 li sıralaması 240.000
      0 ,12 puanlı sıralaması ise 218.000 dır

      yalnız geçen sene 0,21 ek puan uygulaması var iken bu yıl 0,18 e düşürülmüş ve tüm ek puanlarda 15 er puanlık bir düşüş sağlanmıştır o yüzden tercih yaparken puandan ziyade başarı sıralamsının dikkate alınmasını tavsiye ederiz

      Sil
  44. bu sene ilahiyatların puanında düşme olabilir mi ve imamhatipten diploma puanı ile birlikte kendi bölümümüze gittiğimiz de gelen ek puan sistemini açıklarmısınız saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sene ilahiyat puanlarında uygulanan ek puan uygulaması 0,21 den 0,18 e çekildiği için 15 puanlık bir düşüş tüm bölümlerde görülecektir.

      ek puan uygulaması ise yök ü 1999 yılında icat ettiği dünyada eşi benzeri olmayan bir zulüm örneği olarak hakkında tezler yazılacak katsayı ugulamasına kılıf olarak çıkartmış olduğu meslek liseleri ve imam hatipleri kendi alanlarına gittikleri takdirde okul puanlarının genel liselerdeki kişilere nazaran daha yüksek bir katsayı ile çarpılmasıdır.
      bu durum imam hatiplerin sadece ilahiyata gitmeye mecbur bırakma aynı zamanda da diğer liselerden ilahiayat fakültlerine geçişleri neredeyse imkansız hale getiren bir uygulamadır.
      bu yanlışlıkdan ise ancak katsayı uyguamasının başladıktan tam 14 yıl sonra dönülmüştür.
      2013-1014 senesinden itibaren ek puan uygulaması tamamen kaldırılacaktır.

      Sil
  45. ahlat kardeşim. bir yeri düzeltmek isterim. bu sene de ek puan 0,15 + 0,06 yani 0,21 olacak.

    benim sana sorum şu:
    bu sene ilahiyat puanlarında bir düşme olur mu? geçen sene en son şırnak ilahiyat iö 352 puanla kapatmıştı. bu sene kaça kadar düşer acaba? ve yeni ilahiyat açıldı mı? benim bildiğim birkaç tane var ama öğrenci alımına bu eğitim-öğretim döneminde mi başlanacak?

    bu sorularımı yanıtlarsan çok sevinirim. selametle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. editörün yorumu:

      bu yıl ösym kılavuzunda yer alan bilgilere göre
      "Her aday için hesaplanmis olan agirlikli ortaögretim basari puanlari (AOBP-SÖZ, AOBP-SAY ve AOBP-EA),
      0,12 ile çarpilarak sinav puanlarina katilacak ve böylece adaylarin yerlestirme puanlari hesaplanacaktir"

      ayrıca meslek liseleri ve imam hatipler içinde

      "Ek Madde 21'e göre, bir meslege yönelik program uygulayan
      ortaögretim kurumlarinin mezunlari, Yüksekögretim Kurulunca saptanacak alanlarda bir yüksekögretim programina
      yerleþtirilirken Agirlikli Ortaögretim Basari Puaninin 0,06 katsayisi ile çarpimindan elde edilecek ek puanlar yerlestirme
      puanlarina eklenecektir"

      bu yıl 0,12 + 0,16 yani maksimum 90 puan uygulanacaktır geçen yıla göre 15 er puanlık bir okul puanından gelecek kesinti oalcaktır.

      Sil
  46. şöyle bi link buldum. burada bütün ilahiyatlar yazıyor, yeni açılanlar falan ama 2012-2013 öğretim yılında öğrenci alacaklar mı?

    http://forum.memurlar.net/konu/1510559/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Editörün yorumu:

      Bu fakültelerin ne kadar öğrenci alacakları yada öğrenci alıp almayacakları temmuz ayında lys sınav sonuçları açıklandıktan sonra belli olacaktır.

      Sil
  47. s.a benim diploma puanım geçen sene 82,66dı. ygs4 puanım 280 acaba bu sene harran 2. öğretim ilahiyat fakültesine yerleşebilir miyim? bir de ek puandan bu sene hiç yararlanamıyacak mıyız? Şimdiden Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ek puandan bu yıl son kez olarak yararlanabileceksiniz . tüm ek puanlar 2013-2014 yılından(bir sonraki yıl) itibaren kaldırılmakta ve eşit AOBP uygulamasına (tüm liselerin 0,12) geçilmektedir. o yüzden ek puan ile ilgili endişe etmenize bu yıl gerek yok.
      harran üniversitesi ilahiyat fakültesi (iö) geçen yıl 369,388 puan ve 36.251 sıralaması ile kapatmıştır. o yüzden burada puandan çok başarı sıralmanız dikkate alınmalıdır.
      başarı sıralamanızı görmek içinde temmuz ayında açıklanacak lys sonuçları ile beraber net olarak sıralamanız belli olacaktır. şuan için herhnagi bir şey söylememiz uygun olmaz kanaatindeyim. lakin umudunuzuda kaybetmeyin.

      Sil
    2. ben ygs4 den 276 aldım diploma puanım 65 70 cvarnda bi ilahiyata yerlesrmymm smdden tşkkkk

      Sil
    3. Editörün yorumu:
      bu yıl puanlarda AOBP den dolayı yaşanacak olan düşüşden ve ayrıca yeni açılacak ilahiyat fakültelerinden dolayı bir düşüş bekliyoruz fakat bu düşüş sizin beklediğiniz üniversite şeklinde olup olmayacağı temmuz ayında lys sonuçları açıklandıktan sonra belli olacaktır.

      Sil
  48. sa arkadaşlar ya bana yardımcı olrsanız gerçekten çok memnun kalırım bu yıl ek puan geçen yılkiyle aynı gelecekse ki inş gelir ekli puanm 353 ediyor izce yerleşebilirmiyim

    YanıtlaSil
  49. sa arkadaşlar ya okul puannda değişme olmayacaksa eğer 353 ek puan ediyo acaba yerleşebilirmiyi ihl mezunuyum ek puanıda ekledim ya yardımcı olursanız çok memnun olurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lys sınav sonuçlarının yayınlanmasından sonra temmuz ayında yayınlanacak olan klavuz netleştiği zaman kesin bir şey söylenebilir, şuan için bir şey söylenmesi net olmaz ayrıca puandan çok başarı sıralmanızı kontrol etmenizi salık veririz.

      Sil
  50. benim toplam puanım 361 acaba sivas 2. öğretime yerleşebilirmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sivas cumhuriyet üniversitesi ikinci öğretim programı geçen yıl 100 kontenjan almış ve 372.281 puan ve 35,100 başarı sıralamasıyla kapatmıştır. tavsiyemiz puan yerine başarı sıralmasını kontrol etmenizdir.

      Sil
  51. ya su ilahiyatların ek puanlı başarı sıralamasını nerden bulabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. temmuz ayında lys sonuçlarının açıklanamsının ardından ösym klavuzundan en sağlıklı bilgiyi elde edebilirsiniz.

      Sil
  52. merhaba.
    benm ygs 4 puanım ham 310 basarı sıram da 197 bin
    ilahiyat gelme ihtimali var mı acaba.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilahiyat fakülteleri için ek puanlı başarı sıralaması göz önüne alınmaktadır.. geçen yıl ek yerleştirme hariç ilahiyatların ek puanlı başarı sıralaması en düşük üniversite van yüzüncü yıl üniversitesi ikinci öğretim olup 364.458 puan ve 38,500 ek puanlı başarı sıralmasıyla kapatmıştır.
      temmuz ayında aöbp li puanlar açıklandıktan sonra başarı sıralmanızı yeniden kontrol etmenizi salık veririz.

      Sil
  53. efendim yanlışınız olmasın.sivas 2. öğretim geçen sene 363 puanla kapatmış.bu sene ek puanların düşmesinden dolayı puanımız azalmıştır.ek puansız sıralamam 276400.yardımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusura bakmayın ufak bir hatadan kaynaklanan bir durum dediğiniz gibi sivas ilahiyat iö puanı geçen yıl
      363.886 dır..
      size tevsiyemiz temmuz ayında ösymnin açıklayacağı aöbp li yerleştirme sıralamanızı kontrol edip; ösym yerleştirme klavuzunuda dikkate alıp tercih yapmanızdır. şuan için herhangi bir yorumda bulunmamız geçerli değildir.

      Sil
  54. Selamın aleyküm hocam ben düz lise 2003 mezunuyum lisans mezunuyum aynı zamanda sosyal bilgiler öğretmenliği okudum ama kpss puanları yüksek olduğu için atanamadım bu sene ygs ye girdim 322 puanım var başarı sıralamam 135 binlerde okuldan geçensene 63 gelmişti bu puanla sıralamam ne olur din kültürü veya ilahiyat gelme olasılılığı nedir? cevaplarsanız sevinirim teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleykum selam hocam.

      öncelikle böyle bir tercihte bulunduğunuz için sizi tebrik ederim Allah muvaffak eylesin.

      hocam sağlıklı bir değerlendirme yapabilmek için bu yıl ösym aöbp sisteminde puanların geriye alınmasından dolayı biraz oynama olacak ve ayrıca 10 civarında ilahiyat fakültesi ve 6-7 adet dinkültürü(dikab) bölümü açılacağı için puanlarda bir düşme mutlaka olacaktır. fakat bunlar tek başına yeterli değildir.
      en sağlıklı değerlendirme temmuz ayında lys sonuçlarının açıklanmasından itibaren ösym nin açıklayacağı yerleştirme puanlarına göre bir tercih yapmak en doğrusu olacaktır o yüzden şuan da bir yorumda yada değerlendirmede bulunmamız sağlıklı bir yol olmayabilir...

      Sil
    2. senin tahminince kaça kadar düşer kardeşim. yalnızca tahminini soruyorum.

      Sil
    3. hocam şuanda net bir şey söylememiz doğru olmaz ayrıca puanların düşük olmasından ziyade sıralamayı dikkate almak daha doğru ve sağlıklı bir değerlendirme yapma fırsatı sunacaktır bize...
      geçen yılların istatistiklerinden farklı olarak bu yıl 10 un üzerinde ilahiyat fakültesi ve 7-8 din kültürünün açılması ve bunların kontenjanlarının belli olmaması ve ayrıca sıralamada öğrencilerin hangi puan aralığında daha fazla yığılma yapatıkları belli olmadığı için yapacağımız tahmin yada değerlendirmelerin geçerliliği olmayabilir...
      ama normal standartlarda bu ilahiyat ve din kültürü bölümlerine 100 er kişi kontenjan verilmesi durumunda en düşük ilahiyat fakültesi başarı sıralamsının 15 bin sıra daha aşağı kayması bu işle alakadar olan kişilerin beklentisi...

      Sil
  55. en düşük ilahiyat iö olarak soruyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şırnak üniversitesi ilahiyat fakültesi (iö) dir puanı ek yerleştirmede 352.432 ile kapatmıştır...
      başarı sıralaması ise temmuz ayında açıklanacak yerleştirme kalavuzunda belli olacaktır.

      Sil
  56. ek puanlı sıralamalar neye göre yapılıyor.ygs1 ygs2 ygs3 vb.herkes kendi puan türüne göre mi sıralamaya giriyor.bir türlü çözemedim.lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ek puan sıralması ygs 4 puanına göre yapılmakta ve sadece imam hatip lisesinden mezun olan öğrencileri kapsamaktadır.

      Sil
  57. hocam bu seneki sıralamam istediğim yerin geçen seneki sıralamasına yakın olursa o yerin gelme olasılığı nedir.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şuanda 13 adet yeni ilahiyat fakültesinin kurulması onaylanmış durumda vakıf üniversiteleri hariç...
      bunların büyük bir kısmının tercih döneminde öğrenci alacağı öngörülmektedir. o yüzden minumum %8-10 arası ısralmanın daha geriye düşmesi beklenmekte fakat kesin sonuçlar ve yığınların sıralamasının bilinebilmesi için temmuz ayında açıklanacak olan klavuz beklenmeli.

      Sil
  58. selamunaleykum, ben düz lise mezunuyum ve ygs 4 puanım 319, sıralamamda halıyle ek puansız olarak 144 bınlerde. sizce ilahıyat veya dın kültürüne yerlesebılme olasılıgım ne kadar ? ayrıca öğretmenlık bölümlerının ıkıncı ögretımlerının kapatılacagını duymustum buna dın kültürüde dahıl mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesin sonuçları görebilmemiz için temmuz ayındaki sonuçları beklememiz gerekmektedir. imam hatip lisesindeki öğrenciler için bu yıl minumum 15 puanlık bir aöbp kesintisi olacağı için temmuz ayında açıklanacak yerleştirme klavuzunu iyi incelmeniz tavsiye edilir.

      Sil
    2. hocam kesinti sadece ihl lerde mi olacak.diğer liselerde aöbp puanında değişme olmayacak mı

      Sil
    3. bütün liselerde aöbp kesintisi olacaktır.

      Sil
  59. hocam ben ihl mezunu değilim en düşük başarı sırası kaç acaba ilahiyat iö ? okul puanım bu yeni sistemde 42 geliyor 60 üzerinden. ygs-4 puanım 275. 317,905 puan yapıyor ygs-4 acaba en düşük ilahiyat iö yerleşme imkanım var mıdır? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en düşük başarı sıralaması ek yerleştirme klavuzunda açıklanmadığı için 2011 yılına ait bilgiler temmuz ayında açıklanacaktır.

      Sil
  60. bazı öğretmen bölümlerinin kontenjanlarının düşürülmesinden dolayı ilahiyatlarda ciddi bir yığılma olur mu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilahiyat fakülteleri son 3 yılda en çok atama yapılan 5 branşdan birisi olduğu için alan dışı seçimlerde de yoğun rağbet görmekte fakat bu yıl son kez uygulanacak olan ek puan uygulamasından dolayı alan dışı tercihler için biraz daha zor ve gayret gerektmirmekte. lakin 2013 sınav döneminde ek puan uygulaması kalktıktan sonra ilahiyat fakültelerine yönelik alan dışı talepleri daha yoğun olarak göreceğimizi düşünüyorum.

      Sil
  61. hocam bu sene imam hatipliler diğer bölümleri puanı kesilmeden tercih edebilecekler mi.yoksa yeni uygulama 2013-2014 eğitim öğretim yılında mı başlayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katsayı uygulaması bu sene bir fiil ortadan kalkmış durumdadır. imama hatip ve meslek lisesi mezunu öğrenciler herhangi bir katsayı adaletsizliğiyle karşılaşmayacakları gibi bu sene ayrıca son kez ek puan uygulaması yapılacak olup gelecek yıldan itiberen bu uygulamada kaldırılıp bütün adaylşarın sınava eşit koşullarda ve üstünlüksüz başlanması sağlanacaktır.

      Sil
  62. hocam meslek liselerine verilen ek puan kaldırıldı mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yıl son kez uygulanacaktır. önümüzdeki yıllarda tüm adaylar eşit statüde mücadele edecekler.

      Sil
  63. s.a hocam , ek puanlı 331 le tahmini olarak bi ilahiyata yerleşilebilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 331 puan geçtiğimiz yıla göre değerlendirildiğinde bu puanla yerleşmeniz çok zor fakat ek puan sistemi ve aöbp nin değişmesi ve yeni açılan ilahiyat fakültelerinin sayısı gibi sebepleri de dikkate almamız gerekir fakat net bir yargıya karar vermek için bu ay (temmuz ayının ortası civarında)yayınlanacak ösym tercih kılavuzunu beklemek ve başarı sıralamanıza göre bir tercih yapmanız gerekmektedir.

      Sil
  64. s.a hocam 331 puanla herhamgi bi iö ilahiyata yerleşme ihtimalim var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 331 puan geçtiğimiz yıla göre değerlendirildiğinde bu puanla yerleşmeniz çok zor fakat ek puan sistemi ve aöbp nin değişmesi ve yeni açılan ilahiyat fakültelerinin sayısı gibi sebepleri de dikkate almamız gerekir fakat net bir yargıya karar vermek için bu ay (temmuz ayının ortası civarında)yayınlanacak ösym tercih kılavuzunu beklemek ve başarı sıralamanıza göre bir tercih yapmanız gerekmektedir.

      Sil
  65. s.a hocm lütfen yardımcı olun ya ben geçen sene tercih yaptım gelmedi okul puanmda 90 idi.okul puanmda bi düşüş olurmu bu sene ..bide toplam puanm eğer olursa inş 360 oluyo bi yer gelmezmi?doğuda bu sene ham 273 aldım okul aynı puanı verirmi? sağolun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okul puanlarında aöbp tavan puanı bu yıl 75 puandan 60 puana ek puanlar ise 105 puandan 90 a çekildiği için bir düşme olacaktır... 360 puan ile bir ilahiyat fakültesine bu yıl yerleşme olasılığınız mükündür fakat kesin bir bilgi elde edebilmek için resmi sonuçların açıklanmasını ve başarı sıralamanızı dikkate alarak tercih yapmanızı öneririz...

      Sil
  66. hocam dip puanm 80 bide okuldan geçen sene 90 geldi bu sene

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuldan gelen puan olan ağırlıklı ortaöğretim başarı puanlama sistemi yeniden düzenlendiği için kesin sonuçların açıklanmasını beklemek zorundayız.. ayrıca ek puanlamalarda tavan puan 105 den 90 a çekilmiştir bunuda dikkate almanızı salık veririz.

      Sil
  67. hocam yukarıda okuduğum yorumların birinde tahmini olarak sıralamanın 15bn kişi geri çekileceğinden bahsetmiştiniz . bu sene de ek puan aynı şekilde gelmesi takdirindede sıralama aşağılara çekilir mi ? bide 346yle herhengi bi iö ilahiyat gelir mi ? sagolun hocam .

    YanıtlaSil
  68. yukarıdaki yorumumuzda
    "ama normal standartlarda bu ilahiyat ve din kültürü bölümlerine 100 er kişi kontenjan verilmesi durumunda en düşük ilahiyat fakültesi başarı sıralamsının 15 bin sıra daha aşağı kayması bu işle ilgilenen kişilerin beklentisi " olarak ifade edilmiştir.

    bir önceki yıla göre yaklaşık yeni 29 adet ilahiyat ve dikab bölümü açılmıştır...

    bu açılan üniversitelerin ne kadar öğrenci alıp almayacakları ise temmuz ayının ortasına doğru açıklanacak olan ösym tercih kalvuzunda ve ösym nin açıklayacağı öğrencilerin genel başarı ortalama sayısal verilerinden sonra belli olacaktır.
    bu durumla ilgili inşallah daha net bir bilgiyi elimizdeki tüm verileri yerleştirdikten sonra 10 -12 gün içerisinde paylaşmayı planlıyoruz..

    YanıtlaSil
  69. 2011-2012 eğitim yılı ösym geçici tercih klavuzu yayınlanmıştır.
    ilahiyat ve din kültürü(dikab) bölümü kontenjanlarını görmek için aşağıdaki bağlantıyı kullanınız.

    http://mtgahlatt42.blogspot.com/2012/07/2011-2012-ilahiyat-din-kulturu-ve-ahlak.html

    YanıtlaSil
  70. s.a hocam geçen yıl tercih yaptım gelmedi.okul puanm kırılırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tercih yapıpda yerleşemeyen öğrencinin puanı bir sonraki yıl kırılmamaktadır.

      Sil
  71. ygs 4 ten 320 alan bir öğrenci tahminen hangi ilahiyatlara gidebirir cevaplarsanız şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu hafta yada en geç önümüzdeki hafta içerisinde yayınlanacak olan tam sonuçları ile başarı sıralamanızıda gönderiseniz, daha sağlıklı bir yorumda bulunabiliriz...
      ama şunuda ifade edelimki geçen yıl 8900 olan ilahiyat ve dikab kontenjanları bu yıl 13200 olmuş tur buda yaklaşık olarak şanısınızın % 40 arttığını göstermektedir.

      Sil
  72. hocam misal ilk senede okul 70 veriyosa diğer senede aynısınımı veriyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okul başarı puanınız hiç bir zaman değişmez her yıl aynı puana sahip olursunuz. fakat okulun başarısına göre sizinle aynı seviyeye sahip yeni mezun olacak öğrencilerin alacakları puanlar artıp yada yükselebilir.

      Sil
  73. hocam aobp yök kurulunda reddedilmiş ben anlamadm ya nolcak şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunun neticesi bu yıl son kez eski sistemin uygulanacağıdır. bu da demek oluyor ki bu yıl başarılı okullarda okuyan öğrenciler son defa daha yüksek puan ile mezun oalcaklardır. önümüzdeki yıl ise herkezin kişisel başarısı dikkate alınacaktır.

      Sil
  74. s.a hocam okul geçen yıl 90 puan verdi bu senede aynısnı mı verir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. as.
      bu yıl puanlarda okul puanlarının çarpım katsayısı 15 puan aşağı çekildiği için minumum 15 puanlık bir düşüş olacak, fakat aöbp ile ilgili yeni sistem biraz kafa kurcaladığı için tam sonuçlar belli değil. fakat bu herkes de olacağı için çok fazla sorun teşkil etmiyor hatta düşük puanlı öğrencilerin yüksek puanlı öğrencileri yakalama noktasında bir avantaj dahi oluşturacaktır...

      sizin puanınız bu yıl 74 - 75 civarıda olabilir katsayı aralığındaki makas düştüğü için 78 ve üzeride olabilir...

      Sil
    2. hocam yani o zaman tüm öğrencilerin okul puanı düşerse ünv puanlarnda da düşüş olmazmı?yani demek istediğim yüm liselern puanımı 15 puan geri çekliyo

      Sil
    3. evet tüm adayların 15 puanı düşeceği için sizin de puanınız düşecektir. , burda kaybı daha yüksek puan alan öğrenciler yaşayacaklardır çünkü daha aşağıdaki öğrencilerle aralarındaki makas daralacaktır.ama başarı sıralaması puanlardan daha önemli olduğu iin pandan ziyada başarı sıralamasına dikkat etmenizi tavsiye ederiz...

      Sil
  75. s.a
    ilahiyat puanları ne zaman açıklanacak cevaplarsanız teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lys sonuçlarının açıklanmasını ardından ösym tarafından açıklanacaktır. şuanda yayınlanan liste ve puanlar ösymnin adaylara bilgi amaçlı sunduğu geçici listedir.

      Sil
  76. hocam ikinci öğretm ilaiyat ve dink kalktımı?bide hocam ilahiyat puanlarnda bi düşüş olcakmış doğrumu acba

    YanıtlaSil
  77. ikinci öğreti ve dikab bölülerini ikinci öğretimleri kalkmayıp aksine kontenjanları bir önceki yıla göre % 50 den fazla artırılmıştır.

    YanıtlaSil
  78. selamlar hocam aobp yeniden esas alnacak hocam şunu bi açık bi şekilde anlatırmısınız.okul geçensene 80 verdi yinemi 80 olucak lütfen hocam ya kafam çok karıştı aobp ne aop nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır bu yıl aöbp hesaplanırken ek puanlama 0,21 yerine 0,18 ile çarpılacağı için yaklaşık olarak 15 puanlık bir eksilme olacak bu da size takriben 64 ile 68 arası bir ek puan getirecektir.
      bu düşüş puanlama katsayısının daraltılması nedeniyle olacaktır aöbp ile ilgili değildir.

      Sil
  79. hocam yani ek puan bu sene sonmu o zaman okuldan geçen yıl aldığımın aynısınımı alıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ek puan bu sene son olacak okuldan gelen puan ise çarpılma katsayısı 0,21 den 0,18 e indiği için 15 puanlık bir düşüş olacak...

      o yüzden geçen yıl aldığınız puanın yaklaşık 12-16 puan arasında daha düşük okul puanı gelecek fakat bu herkezde olacağı için herhangi bir engel teşkil etmeyecektir önemli olan başarı sıralamanızdır.

      Sil
  80. hocam sıralamam 34709.geçen sene kayseri ve sivas 2. öğretimler sıralamalarını kaç ile kapattı.teşekkürler

    YanıtlaSil
  81. Erciyes Üniversitesi İlahiyat (iö) başarı sıralması ek puanlı 35.700 taban puanı 372.501

    sivas cumhuriyet üniversitesi ilahiyat(iö) başarı sıralması ise bu yıl kontenjanda yer almamıştır. fakat bir önceki yıl ek puansız başarı sıralaması 193,000 ve taban puanı 363.886 dır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam bu durumda erciyes 2. öğretime yerleşme durumum nedir

      Sil
    2. Şu an için yerleşeme olasılığınız geçen yıla göre %100 , şahsi kanaatimiz ilahiyat fakültelerinde kontenjanların çoğalması nedeniyle öncelikli olarak ikinci öğretim değil birinci öğretimleride yazmanız size ekstra bir avantaj sağlayacaktır.

      Sil
    3. cumhuriyet üniversitesi ilahiyat ikinci öğretim başarı sırası 39,990 puanı ise 363,886dır

      Sil
  82. hocam sıralamam 42 binlerde ya hocam okul düşük vermiş herkesnkimi düştü 15 puan hocam nereler gelir ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2011 yılında başarı sıralması 42,000 den düşük aşağıdaki ilahiyat fakülteleri şunlardır...
      GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ (iö) 42,100
      ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ (iö) 42,700
      YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ (iö) 43,700
      ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ 43,800
      DİCLE ÜNİVERSİTESİ (iö) 44,100
      BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ (iö)44,400
      IĞDIR ÜNİVERSİTESİ (iö) 45,000
      ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ (iö) 46,300
      YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ (tam burslu) 61,000
      başarı sıralması ile kapatmıştır.
      ayıca bu yıl kontenjanların toplamda 8900 den 13,200 e çıkartıldığını düşünürsek ve ayrıca kat sayı probleminin kaldırılması gibi etkenleride göz önüne alarak bir ilahiyat fakültesine yerleşme problemi yaşayacağınızı düşünmemekteyiz..

      tercih listenizi başarı sıralamanızın en az 12,000 kişi üzerinden başlamanızı da ayrıca salık veririz.

      Sil
    2. hocam nasıl yani 12 bin hocam ben 2. öğretme gidemem 1. öğretm puanlar düşmezmi bide hocam toplam puan 361x beklyodum 13 puanm düşmüş hocam tek benmkimi düştü yoksa tüm liselernmi kafayı yemekteym hocam kannatmce muş ığdır falan gelyodu puanlar düşmezmi hocam lütfen ya bide bu sene en yüksek okul puanı 105 den 90 amı düştü o zamam sıralamam neden düşük geldi hocam 39 bin beklyodum 42 bin geldi

      Sil
    3. merhaba hocam. benım alan içi puanım 372 alaniçi sıralamam 28bn717 bursa bır yada ıkıncı ogretım olur mu bursa gecen en son kaç binle kapatmıs lütfen bilgilendirin

      Sil
    4. uludağ ilahiyat fakültesi (iö)2011 yılı taban puanı 27,490 dır. bu yıl özel üniversitelerde açılan ve ekstra imkanlar sunan ilahiyat fakültelerinin açılması aradaki 1,200 lik farkı kapatmaya yetebilir. tercih listenizde yer vermenizde hiç bir mahzuru yoktur.

      Sil
    5. teşekkürler. sizin yazılarda bahsettgınız 12bın kısı onden sıralama yapın ve kontenjanların yuzde yzu arttılması aradakı bin kişiyi kapatır mı ?

      Sil
    6. hocam univ ko0ntenjanlarının yuzde yuz arttılamsı aradaki bin kişiyi kapatır mı ? ( oncekı mesajım benım alan içi puanım 372 alaniçi sıralamam 28bn717 bursa bır yada ıkıncı ogretım olur mu bursa gecen en son kaç binle kapatmıs lütfen bilgilendirin )

      Sil
    7. üniversite kontenjanının %100 artırılmaı aradaki 1,200 kişilik kontenjanı eritmeye yetmeyebilir
      ygs 4 ouan türünde diğer sözel çıkışlı mezunlar bulunsada en çok imam hatip lisesi mezunu öğrencileri bulunduğu için aradaki makası çok fazla daraltmamaktadır. fakat bir önceki yıla göre daha fazla avantaja sahipsiniz demektir.

      bursa ilahiyat 18,010
      ikinci öğretim i ise 27,490 başarı sıralması ile kapatmıştır.

      Sil
  83. sa ygs 4 puanım 281 okuldan 70 puan bekliyorm basarı sıralmam ise 320675 ilahiyat tutma olasılıgı nedir bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 320,675 başarı sıralması ile malasef ilahiyatlara yerleşme olasılığınız şuan için imkansızdır. fakat anadolu ilahiyat fakültesi ilahiyat ön lisans programını tercih edebilirsiniz. ayrıca tercih yapmaktan geri durmamakla birlikte çok ümit bağlamanızı dileriz.

      Sil
  84. hocam 12 binkişiden başlamak derken...peki sıralamalar geriye düşmezmi kanaatinizce bide hocam 13 puanm kırılmış sıralamamı 34 bin beklyodum 42 bin geldi neden acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tercih yaparken kendi başarı sıralmanızın 10-12,000 kişi üzerinden tercih listesi yapmaya başlayabilirsiniz demek istedim...
      bu yıl kontenjanlar dikab la beraber toplam 13,229 a yükseldiği için bu şekilde bir tercih listesi hazırlamanız sizin yararınıza olacaktır.

      Sil
    2. ayrıca okul puanızın 13 puan kırılması bir dezavantaj değil avantajdır. bir önceki yıla göre puanlar 15 er puan aşağı çekilmiştir.
      sıralamanızın daha aşağı gelmesi ise ösym sayısal verileri tam açıklamadığı için şuan için net bir cevap veremeyiz fakat ihl mezunu öğrencilerin bu yıl yığılma yaşadığı puan aralığı tahmini olarak 40,000 ila -50,000 arasında olmasından kaynaklanmış olabilir. ama net bir cevabı ösym nin açıklayacağı sayılsal veriler inncelendikten sonra verilecektir.

      Sil
  85. s.a hocam bu sene yeni açılan ikahiyat ları yazarmsınız bide hocam adıyamanda islami ilmler açılmş sizce alm çok olurmu puan durumu sağolun..........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2012 yılında yeni açılan ilahiyat fakülteleri için aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz.

      ilahiyat:
      http://mtgahlatt42.blogspot.com/2012/07/2012-osym-klavuz-ilahiyat-kontenjanlar.html

      dikab(din kültürü):
      http://mtgahlatt42.blogspot.com/2012/07/2012-osym-klavuzu-din-kulturu-ve-ahlak.html

      Adıyaman üniversitesi ise islami ilimler adı altında bkanlar kurulunun ocak ayında yayınlanan karaı ile yeni bir fakülte açmıştır. fakat bu fakülte 2012-2013 yerleştirme klavuzunda yer almadığı için bu dönem öğrenci alımı yapmayacaktır. kadro alımını tamamlayabilir ise ek yerleştirme döneminde ilk öğrencilerini alabilir aksi taktirde öğrenci alımı bir sonraki eğitim dönemine kalacaktır.

      Sil
  86. hocam ünv. harçları kalkıyomuş doğrumu acaba o zamn 2. öğretm hharçlarda kalkyomu bide dikp 2. öğretmlaer kalkktımı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üniversite harçlarıyla ilgili haber 2 gündür satar gazetesinde yayınlanmakta, gazetenin kaynağı ise ak parti myk sıdır. bu konu hakkında son söz ise bakanlar kurulu ve hükümettir. bu konuyla ilgili kesin bilgilerin üniversite kayıtlarından önce açıklanacağı beklenilmektedir.
      Dikab 2 öğretim bölümleri ise kalkmayıp aksine bir önceki yıla göre %60 dan fazla kontenjan artışı yaşamış ve 2270 birinci öğretim ve 1670 ikinci öğretim olmak üzere toplam(okul birincileride dahil) 4066 kontenjana sahip olmuştur.

      Sil
  87. hocam s.a sıralamam 50.680 bu sıralamayla herhengi bi (şırnak ve o kadar doğuda kalan iller dişınd)
    ilahiyat 2.öğretime girme şansm var mıdır .? ayrıca urfa maraş gbi illeri aşa yazmam uygun mudur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2011 yılı en düşük taban puana sahip ilahiyat fakültesi olan şırnak ilahiyatın taban puanı 46,300 dür.
      fakat 2011 yılında açılan ilahiyat fakültesi kontenjanı 7830 dür , 2012 yılında açılan ilahiyat fakültesi kontenjanı ise 9163 dır.
      biraz daha doğu ve güneydoğu bölgelerimizdeki ilahiyat fakültelerinin özellikle ikinci öğretim gelme olasılığı bir hayli yüksektir. kesinlikle tercih yapmanızı öneririz. ayrıca din kültürü ve ahlak bilgisi bölümlerinede tercih listenizde yer vemenizde sizin için iyi olacağı kanaatindeyiz.

      Sil
  88. mrb hocam ygs4 271 aldm okul 65 puan wryo ihl mezunuym ilahyat fakültesine yerleşme şansm warmı warsa hangi ilahyatlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başarı sıralamanızı yazarsanız o takdirde daha fazla yardımcı olabiliriz..

      Sil
  89. s.a hocam sıralamam 49.086. urfa maraş ve gümüşhane ilahiyat 2. öğretimi istiyorum.ama çok doğu olmamak koşuluyla diğer doğu bölgemizdeki illeride yazmayı düşünüyorum tabi. bi yer geleceğinden emin değilim sadece tercih yapmak için yapıyorum. bu yerlerin gelme ihtimali varmı sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir önceki yıla göre başarı sıralmanız taban puandan 3000 daha aşağıda fakat bu sene yaşanacak kontenjan artışları ve yeni açılan fakülteler sayesinde yerleşme ihtimaliniz yüksek gözükmekte fakat
      maraş ilahiyat(iö) 41,700
      urfa ilahiyat(iö) 41,900
      gümüşhane ilahiyat 42,100
      den kapatmış bulunmaktalar...
      bu fakültelerin başarı sıralamasının çok fazla düşme ihtimali ösym tarafından sayısal veriler açıklandıktan sonra netleşecektir ama şuanda geçen yıla ait verilerle değerlendirdiğimiz takdirde çok fazla(8-10,000 kişi) düşmesi beklenmemekte
      tavsiyemiz bu sene tercih listenize yeni açılan ilahiyatlar öncelikli olmak üzere erzincan yozgat elazığ ve hatta van a dahi yer verdiğiniz takdirde yerleşme imkanınız kuvvetlendirmiş olursunuz.

      Sil
  90. hocam yukarıdaki ark. sıalamam yaklaşık olarak aynı . urfayla maraş n 2. ögretiminin gelme olasılığı nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. urfa ve maraşa tercih listenizde yer verdiğiniz gibi ayrıca elazığ erzincan yozgat ve van gibi daha düşük ve ayrıca orta ve doğu anadoluda yeni açılan ilahiyat fakültelerinede yer verirseniz yerleşme olasılığınız bir kaç kat daha artacaktır.

      Sil
  91. hocam hani sıralamam 42. bnlerde puan 348 sizce dink tercih listemde olsunmu bide hocam birşnci öğretm şırnak siirt ığdır muş falan gelme olasılığı nedir birinci öğretm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muş din k(iö) 33,200
      ağrı din k(iö) 33,700
      hakkari din k(iö) 35,600
      başarı sıralmasından kapatmıştır.
      bu yıl kontenjanlarda yaşanan artış ve yeni açılan fakülteler bu başarı sırasının enaz 4 bin civarında oyanmasını beklemekteler;fakat ösym henüz sayısal verileri yayınlamadığı için net bir şey söylememiz mümkün değildir sadece bir önceki yıla göre yapılan değerlendirmedir o yüzden tercihlerinizde din k. bölümüne yer vermeniz yararınızadır.
      ama ilahiyat fakültesi tercihinde bulunduğunuz zaman yerleşme konusunda herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadan yerleşmeniz kesindir.

      Sil
  92. biraz daha doğu illerden kastınız nerelerdir hocam ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şırnak ığdır van maraş bingöl diyarbakır muş antep yozgat ilahiyat fakülteleri...
      bu tanıma uygun düşebilir.

      Sil
  93. Sa hocam siralama 45bin herhangi bir ilahiyat ya da din kulTuru olma olasiligi nedir yardimci olursaniz cok memnun olurum Ben umut

    YanıtlaSil
  94. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2011 yılı ilahiyat fakülteleri taban sıralması en düşük 46.200 dür. fakat 2012 yılında toplamda 1300 civarında ilahiyat ve 2000 civarında din kültürü bölümü açıldığı için bu sayı daha da aşağıalra düşecektir o yüzden ilahiyat fakültelerinin büyük bir ihtimalle ikinci öğretimlerine yerleşme imkanınız çok yüksek gözükmekte.

      Sil
  95. hocam birinci öğretm ilahyat nereler gelebilir sizce sıralama 42.186 bide hocam harç konusu ne zaöman açıklanyo hocam kılavuz döküman şeklinde yayınlanıyomu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2011 yılında birinci öğretim olarak en son sıradaki 3 üniversitenin başarı sıralaması
      şırnak üniversitesi 43,000 den
      ığdır üniversitesi 41,000 den
      bingöl üniversitesi 39,200 den

      Sil
    2. ayrıca
      van y.yıl 38,400
      diyarbakır dicle 37,500
      gümüşhane ise 37,300
      erzincan ise 36,900 den kapatmıştır bu 7 fakültenin başarı sıralmaaında sonuncu ile ilk fakülte arasında sadece 7000 sıra bulunmakta ve toplam kontenjanları 725 tir.
      bu şartlarda takriben 10 kişi ye bir kontenjan düşmektedir.
      fakat bu yıl için ösym ne yazıkki sıralama yayınlamadığı için net bir bilgi veremiyoruz fakat verilerin geçen yılla çok benzer olduğunu hesaplayıp aynı sistemi izlersek 1 öğretim kontenjanlarının bu yıl da yaklaşık 7-8 bin geriye kayması hiç de süpriz olmayacaktır. o yüzden tercih sıralmanızın en az yarısına yakınına birinci öğretim tercihlerini(30 tercihte 13-14) yer verirseniz daha fazla bir yerleşme olasılığı elde edersiniz.

      harçlar konusunda ise son nokta bakanlar kuruludur.
      eğer bu konuda bir adım atılır ise yeni dönem kayıt yenilemler ve yeni kayıtların başama tarihlerinden önce yani ağustosun 25-30 undan önce gerekli açıklama yada düzenlemenin yapılması daha muhtemeldir.

      Sil
  96. s.a hocam ben ihl mezunuyum ygs 4 puanım 304 sıralama 75 bin bu sene hakkında pek cok soylenti var ve ben ikinci ögretim istiyorum sizce gelme olasılıgı varmı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilahiyat ve din kültürü bölümlerinin kontenjanları geçen yıla göre yaklaşık %30-35 arası bir artış yaşadı geçen yıl taban puanları 46 binden kapatmakla birlikte bu yıl kat sayı adaletsizliğinin kaldırılmasıyla birlikte ilahiyat tercihlerinin 8-10 bin başarı sıralması 54-56 binler arasında kayması beklenmekte fakat ösym tarafından sayısal veriler açıklanmadığı için adayların hangi puan aralıklarında yığıldıkları bilinmediği için net bir cevap veremeyiz şayet tercih döneminden önce bu sayısal bilgiler yayınlanırsa sayfamızda sizler için bilgilendirme yapılacaktır.

      Sil
  97. sa benim ygs 4 puanım 334 başarı sıram 51066 yeni açılan ilahiyatlardan tercih etmeyi düşünüyorum sizce yerleşme durumum varmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni açılan ilahiyatların geneli iç anadolu ve karadeniz de olduğu için taban puanlarının doğu ve güney doğuda açılan ilahiyatlardan daha aşağıda olması beklenmemektedir, o yüzden şırnak ığdır erzincan maraş gibi ilahiyatlara da tercih listenizde yer verirseniz yerleşme imkanınız daha da çoğalır görüşündeyiz.

      Sil
  98. selam hocam yazılarda bahsettiğiniz okulların öğrenci alımındaki alan içi başarı sıralamaların ı nerden ogreneceğiz ? bununla iligli bir link yayınlar mısınız ? bir de 28bin başarı sırsayıla izmir bırıncı öğretim ilahiyat ya da dikab olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en doğru ve net bilgiyi ösym klavuzundan elde edebilirsiniz ayrıca piyasada yer alan bazı sitelerde bu konuda işe yarayacak çalışmalara imza atmaktalar
      bunlardan bir kaçına bakabilirsiniz.

      http://www.dogrutercih.com/program2012/tablo4/goster
      ve
      http://uni.yandex.com.tr/search/?name=ilahiyat

      Sil
  99. hocam puan 348 sıralamam 42.186 deniştm birinci öğretme gitmek zorundayım hocam bana nasıl bi tercih listesi önerirsniz...lütfen yazsanız .............hocam 1. öğretm gelme ihtmali yüzde kaçtır sizce nasıl bi terch sıralaması yapmam lazm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle kusura bakmayın kendi üniversitemizde tanıtım günleri dolayısıyla günlerimiz yoğun geçmekte o yüzden yeteri kadar ilgilenememekteyiz....
      email adresinizi yazarsanız daha fazla yardımcı olabilrim ..

      Sil
  100. hocam sıralamalar tahmini olarak 2. öğrtm ilahiyatlarda 8 9 bin kadar geriye çekilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilahiyat ve dikab bölümlerinin bu yıl hem kontenjan artışı hemde katsayı adaletsizliğinin kaldırılması nedeniyle başarı taban puanlarının 7-8 bin ila biraz daha iyimser olursak 12-13 bin arasında azalması beklenmektedir

      Sil
  101. s.a hocam benim puanım 317 sıralamam 64 binlerde puanım çok düşük tercih yapsam mı? yoksa seneyemi bıraksam yardım ederseniz sevinirim... teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıralmanız geçen yıla göre düşük şayet kıbrısta okumak isterseniz yakın doğu üniversitesini seçebilirsiniz. onun dışında bu yıl tercih yapmakla erangi bir kaybınız olmaz fakat bir sonraki yıl çalışıp daha güzel bir ilahiat fakültesi isterim derseniz beklemeniz sizin için daha iyi olacaktır.

      Sil
  102. hocam sizce ünv harçları kalkma ihtimali yüzde kaçtır?
    bide hocam sıralamlar tahmini olarak kaçbin geriye düşer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üniversit harçları başbakanın açıklamaları gereği kesin olarak kalkacaktır.

      ilahiyat ve dikab kontenjanları bu yıl % 40a yakın artuş göstermiş durumda fakat ösym elindeki sayısaal verileri yayınlamadığı için herhangibir tahminde bulunmak çok yararlı olmayacaktır, fakat geçen yıl ile aynı düşündüğümüz takdirde en az 6-8 bin iyimser (katsayının kalkmasından sonra alan dışı tercihlerin çok fazla olması durumunda)12-13 bin sıralamanın geriye kayması beklenmekte , fakat bu tahminler sadece geçen yılki verilere göre yapılmakta bu yıl için geçerliliği bulunmamakta daha açık bilgiler için ösym nin açıklayacağı veriler beklenmektedir.

      Sil
  103. selamun aleyküm
    ygs-4 sıralamam 343278 puanım 319,623. ihl mezunu değilim. herhangi bir ilahiyat fakültesine yerleşebilir miyim. iö vs. farketmez. cevabınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçen yıl ilahiyat fakültelerinin başarı sıralamasındaki taban puanı 46.300 dür. bu yıl kontenjnlar %40 civarında artırılmıştır fakat almış olduğunuz puan ile bir ilahiyat fakütesine yerleşme olasılığınız çok zayıf gözükmekte, fakat önümüzdeki yıl imam hatip liselerine gelen ek puan uygulaması kaldırılacağı için tekrar hazırlanmanız sizin için daha yararlı olur kanaatindeyiz

      Sil
  104. hocam ek puanlı ygs 4 sıralamamızı etkileyen diğer bölümler hangileri.bunları nereden bulabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şuanda vakıf üniversitelerinde açılan ilahiyatla aynı statüde olan
      islami ilimler
      islam ve din bilimleri
      yaygın din öğretimi ve uygulamları
      dünya dinleri
      din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği
      ve ilahiyat fakülteleridir.

      Sil
  105. hocam ihl ve düz lise kontenjanları farklı mı.sıralamalarda düz liseler 60-200 binlerde gezerken ihl ler 10-50 civarında gezmektedir.bu konuya bir açıklık getirebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunun nedeni ek puan olayıdır. diğer puan türlerinde sınava katılan bütün adaylar yarışırken , ilahiyatlar için ek puan alan imam hatip liseliler kendi aralarında yarışmaktadırlar , bu nedenle imam hatip öğrenc sayısı genelden daha az olduğu için sıralama puanları daha az olmaktadır.

      Sil
    2. hocam bu durumda ilahiyata girişte ihl ve düz lise kontenjanları farklı mı

      Sil
  106. sa hocam sıralamam 49.bin tercihimi şu şekilde yapsam... maraş urfa gümüşhane elazığ erzincan ve yeni açılan ilahiyatlar. ama ığdırı da yazın demiştiniz siz. ığdırı erzincandan sonra mı ekleyim yoksa en sona mı yazayım. çünkü ığdır çok düşük ve yeni açılan yerler ığdırdan düşük olamaz. ne yapmam lazım ?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ığdır ve şırnak ilahiyat fakültelerini en son 4 tercihe koymalısnız. ondan sonraki aşağıdaki tercihlere ise bingöl diyarbakır van erzincan gümüşhane ve maraş üniversitelerinin birinci ve ikinci tercihlerini yazabilirsiniz en üst tercihlerinizi ise bu yl yeni açılacak ilahiyat fakültelerini ve en son üst sıraya ise fırat harran hitit gibi ilahiyatları yazabilirsiniz.

      Sil
  107. hocam siirtte ilahiyat açılmamışmı?klavuzda yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siirt ilahiyat fakültesi bu yıl için öğrenci alımı yapmayacaktır. o yuüzden kontenjanda yer almamıştır. ek yerleştirmeyede yetişme ihtimali çok zayıftır

      Sil
  108. hocam i.ö harçlarda kalktmı kesn ona göre tercih yapcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAŞBAKAN tarafından harçların kesin kaldırılacağı açıklanmıştır ,fakat resmi olarak yayınlanmamıştır. bu noktada kayıtlardan önce karar çıkması beklenmektedir.

      Sil
  109. s.a hocam benim puanım 317 sıralamam da 64 binlerde tercih yapsam mı yoksa seneyemi bıraksam puanım çok düşük gelme ihtimeli nedir ihl mezunuyum... teşekürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sene tercih yapabilirsiniz fakat okumak istemeyeceğiniz bir ili yazmak zorunda kalabilirsiniz ve o il geldiği zaman gitmem diyorsanız yazmayın derim lakin ben herde okurum yeterki ilahiyat olsun derseniz tercih yapmanızda herhangi bir sıkıntı yoktur.

      Sil
  110. hocam ben az önce terch sıralamamı göndermiştm tercih yaptığım yerleri yayımlamasanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tercih sıralmanızı en çok istediğiniz yerden başlayıp dah az gitmek istediğiniz yere göre yazmanız sizin için daha uygundur ayrıca tercih listenizde yer alan 30 kontenjanıda gitmek istediğiniz yerleride puanınız düşük de olsa doldurmanız size herhangi bir külfet gerektirmeyecektir.

      Sil
  111. sa hocam 50binle . maraş. urfa . gümüşhane . elazığ . erzincan . yozgat . antep . sizce birine yerleşme ihtimalim var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu ilahiyatların birinci öğretimin yerleşme ihtimali çok zayıf fakat ikinci öğretimleri için erzincan maraş ve gümüşhane daha yakın durmakta yozgat ise bu yıl ilk defa öğrenci alacağı için bir şey söylememiz erken olacaktır. urfa maraş ve elazığ ın ikinci öğretimlerinin ise 50.000 in altına düşmesi beklenmemekte fakat imam hatip liselerine uygulanan katsayı ayrımcılığının sona ermesinden dolayı diğer bölümlere yaşanacak yoğun öğrenci akışı bu fakültelerin sıralamasınıda çok süpriz sıralara çekebilir.

      Sil
  112. hocam sıralamam 42. binlerde şırnak ığdır bingöl 1. öğ. yazdm gelme ihtmali nedir yüzde kaç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şırnak ilahiyat bir önceki yıl 43 binlerde
      ığdır ilahiyat 41 binlerde
      bingöl ilahiyat ise 39,200 den kapatmıştır bu şartlarda dahi şırnak 1. öğretime puanınız yetmektedir. fakat bingöl ilahiyattan daha yüksek bir birinci öğretime yerleşmenizde süpriz olmayacaktır.

      Sil
  113. hocam başarı sıralamam ekli 34927 tercihlerim erciyes dikap2.ö harran dikap 2.ö erciyes ilahiyat 2.ö sizce hangisi gelebilir

    YanıtlaSil
  114. 2011 yılında erciyes dikab iö 26,900 den
    harran dikap iö ise bu yıl yeni açılmıştır taban sırası mevcut değildir. ayrıca bu yıl dikab bölümlerine gelen 650 ek kontenjan sizi harran üniversitesine bir adım daha yaklaştırmaktadır..

    erciyes ilahiyat iö ise 35,700 den kapatmakla birlikte bu yıl kat sayı adaletsizliğinin kaldırılmasıyla imam hatip liselerinden ilahiyat fakülteleri dışına geçişler daha fazla olacağı için listenizdeki en garanti tercih olarak durmaktadır. fakt harran dikab iö gelme ihtimali % 50 dir.

    YanıtlaSil
  115. hocam benim sıralamam 35 binlerde ama puanım 359 ben 30 binden başladım 40 bin e kadar olan yerleri yazdım ama puan bu kadar kötü iken yazdığım üniler puan kaç olursa olsun gelir mi en azından 35 binden sonra yazdığım ilahiyatlar gelir mi puana hiç mi bakmıyo sadece sıralama mı önemli olan

    YanıtlaSil