Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

11 Şubat 2014 Salı

3 Moonu hint filmi

ilk defa tek başıma oturup bir hint filmi izledim. 3  ya da bizim türklerin bildiği adla 3 Moonu. 2012 yapımı tamil yapımı bir film. Öncesinde aptal liseli aşık parodileriyle başlıyor. İnsan aptallık olduğunu bildiği halde bile bile lades dediği anlardan olsa gerek lisede aşık olma mevzuuu... Acı yad tatlı hatıraların üzerinden bugün eskimiş yıllar geçmiş...
 Filmde oğlanımız Ram tam suratsız birazda çirkin ergen tipinde (kendiminde lise yıllarında bundan çok da farklı olmadığımı söyleme sanırım abestir). Yağmur altına iyilikseverliğin bir cezası olarak geliyor Aşk.. Sonrası biraz bildik şeylerin hindistan versiyonu. (ama bizim versiyonlarımızdan kesinlikle daha güzel geldi) biraz inatçı oğlanımız hanım kızımız Janani yi takipten vazgeçmiyor, kızın babasından yediği tokat bile vız geliyor. Bu esnada filmde hindistanın sosyal yapısına da oldukça  dikkat çekiliyor... halkın yaşantısı, umutları ve hayalleri iyi betimlenmiş

Fimdeki ilk şarkıya (Idhazhin Oram) bayıldım neredeyse, sözlerinin manasına bakmadan önce bile melodisi bayağı hoşuma gitmişti. sonuç ta dinlediğim her şarkının melodisine dikkat etmeye çalışıyorum adamların onlarca tanrıları var durduk yere onların adlarını dilime pelesenk yapmak istemiyorum tabi... Bu arada türkçe manasında üzerine ballı ekmeğin kaymak misali oldu. Şarkıda ki danslar acayip derece desem sanırım yeteli olmaz. kendim ilkokuldan sonra en son çıktığım halk oyunları müsameresinden sonra bir daha adım bile atmadığım bu sahnedeki dansları, daha doğrusu mutluluktan yapılan saçmalıkları görünce içim kıpır kıpır etmedi değil. Allahım o Ram'ın okul bahçesindeki arkadaşı ile delice hareketlerine hem güldüm hemde imrendim ne yalan söyleyeyim, ama yapmam sanırsam. Ram'ın iki arkadaşı ile Janani yi takip ederken yaptıkları danslarda mutluluk görüntüsü neredeyse hiç sırıtmıyor. Ama o yağmur altında yapılan hareketleri ise anlatacak bir kelime bulamıyorum. Bu şarkıyı en az 20 defa izlediysem o yağmurlu bölümü en az 10 defa daha fazla izledim. Ardından Janani nin kız kardeşi ile gene yağmur altındaki hareketleri ve dondurma yemeleri beni bitirdi doğrusu.





Aptalca liseli aşık modundan sonra filmin koptuğu yıllara gelmekte tam 10 yılık bir süreyi anlatıyor. Filmi tam bu esnada nasıl koparacaklarını düşünmüyor değildim, özellikle kızımızın oğlana kaçmasından, daha sonra ailelerin barışması ve mutlu mesut haya hikayesinin devam etmesi beni biraz gıcıklandırmıştı doğrusu, artık dakika başı kopacak pisliği bekler bir modda izlemeye başlamıştım ki... Nede olsa bu güne kadar 11 tane hint filmi izlemişim. mutlaka bir yerde bir sıkıntı patlayacak diye dört gözle bekliyordum. intermission dan sonraki ilk 10-15 dk bile bana bu algımı yıktıramadı... Taa ki filmin sulu sepet limon bölümüne geçinceye kadar. Bu hintlileri tebrik ediyorum bu arada böyle konuları gerçek hayatın içerisinden alıp iyi çekiyorlar. Hemde hollywood un romantik hep iyilerin kazandığı mutlu mesut bite gerçek hayat düşmanı filimlerin aksine başını da sonunu da tam bir doğallıkla yansıtıyorlar.

Gelelim filmimizin beni de koparttığı Ram'ın değişime uğradığı bölüme. Filmde ne olup bittiğini söyleip sizin canınızı sıkmayacağım. Bu kısmın biraz kısa tutulmasına açıkcası biraz hayret ettim, gerçi filmde kısaydı 2 saat 29 dakika olmasından gerek... bir duygu orantısızlığı  hastalığı yaşayan Ram'ın herşeyi aşırı yaşması sonun başlangıcını oluşturuyor.
   Filmde kızın oğlana duyduğu sevginin gün geçtikçe artması bir erkek olarak hiç gözümden kaçmayan bir ayrıntıydı.

Yazının başında söylemeyi es geçtiğim bir husus ise filmin bir cenaze ile başlamasıydı. Ram ın cenazesi, film her zaman olduğu gibi en az 3 kısıma bölünmüş bir hint filmi özelliğini hiç kaybetmiyor. İlk film şimdiki zamanın ilk kısmı intermissondan önceki kısmı, geçmişe dalınan  mutlu ve mesut günler ikinci part'ı  ve intemissiondan sonraki ikinci ana olay örgüsünün yer aldığı 3. ve son kısım.

Ram'ın acıklı sonunun bayağı ağır bir dram havasında anlattığı bu kısımlarda duygulanmadım değil. Ama bu sefer sürenin kısalığından olsa gerek tam ağlama moduna gireceğim anda Ram'ın sonunun yansıtıldığı sahneler geldi ki, ben hiç bakamam öyle sahnelere o yüzden biraz koptum olaydan, sanırım bundan dolayıda ağlayamadım.

Hasılı kelam film için 10 üzerinden 7,2 ile 7,6 yı çok rahat alacak duygusal bir olay örgüsüne sahip Bunda hint kalitesinide unutmamak gerek. İnsan yaşamının getirdiklerinin doğu kültüründeki yansımalarında bizimle benzer yanlarının çok olması filmi sevmemi sağlayan bir başka nedenden birisi olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder