Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

2 Temmuz 2014 Çarşamba

Kenger Sakızı deneyimi

Kenger Sakızı

Kenger Sakızını ilk defa Malatya'ya gidip gelirken görmüştüm.
Ne olduğu hakkında herhangi bir bilgimin olmadığı beyaz beyaz su içinde satılan bir şey; sorduğum zaman Kenger Sakızı demişlerdi.
Ne işe yarar dediğimde şekersiz doğal sakız!!! dediler.
Bu cevabı duyunca;
Yaklaşık 4-5 yıl uzak durmuştum; taa ki geçen haftaya kadar.
Mübarek Ramazan ayı içindeyiz ve Konya'ya dönüyorum.
Otobüsümüz Darende de yolcu almak için durdu; bekliyoruz.
İçeriye bir çocuk-adını sonradan öğreneceğim Enes- girdi ve elinde kenger sakızı diyerek iki defa dolaştı ama kimse almadı.
O anda yıllardır içimde biriken merakın tavan yaptığı anlara denk geldi herhalde.
Çocuk aşağı indi ve beklemeye başlayınca bende hemen fotoğraf makinemi kapıp peşinden fırladım.
Çocuğu hemen muhabbete tuttum.
- Bu ne dedim.
Enes cevap verdi:
- Abi Kenger Sakızı.
Ben dedim:
- Ne işe yarar bu?
- Abi sakız, dedi. Aam doğal olan sakızlardan, ağzımıza atıp, çiğneriz.
-Ben dumur olmak üzereydim ki Allah'tan Ramazanın ve bütünlemelerin yorgunluğu bende hal bırakmamış-
Devam ettim:
-Fiyatı ne kadar; dedim.
-Abi tanesi 0,50 kuruş; dedi.
dedim:
-orucum iftara kadar dayanır mı?
- Dayanır abi dedi, ben sana poşete koyacağım, hiç bir şey olmaz onda, deyince
bende seslendim.
-Ver  bakalım 1 tane.
Ardından başladık muhabbete


muhabbet sarınca bir yerine iki tane aldım.

-Bu kenger nasıl yapılıyor; dedim.
dedi:
- Abi kenger diye bitkiyi kesiyoruz, kökünden çıkan sütten elde ediyoruz. bu sütü sıcak su ile kaynatıyoruz, ardından elle bükerek bu hale getiriyoruz; diye devam etti.

Hem Enes'i sevdiğim için hem de bu Kenger denen doğal sakızı denemek için 2 tane satın alıp, otobüsüme doğru yollandım.
doğal olarak ilk iftarımı otobüste yaptığım için denemek istemedim.
Kengeri tatmak için bir gün sonrasına kısmet kalmıştı.
Eve varınca hemen buzdolabına koydum.
Akşam iftardan sonra ilk işim Kenger sakızını tatmak oldu.
Tadı nasıl derseniz; bilmiyorum:D
çok tatsız.
Ve çok sert geldi bana; suda en az yarım dakika beklettiğim halde kösele gibi sert derler ya tabirimi hoş görün, o kadar sert sayılır.
Çiğne, çiğne yaklaşık 50 dakika neredeyse 1 saat çiğnedim; çok fazla yumuşamadı.
ama güzel olan çiğnedikçe daha çok hoşunuza gidiyor, ağzınızdan bırakamıyorsunuz.
Fazla bir tat alamıyorsunuz ama değişik bir aromamsı tat geliyor ağzınıza, o yüzden denemeniz tavsiye edilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder