Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

21 Haziran 2014 Cumartesi

Yeni bir tad olarak DUKKA Baharatının lezzeti DUKKAH

Dukka/ Dukkah

geçenlerde yeni bir lezzet denedim; adı Dukka.
Bir baharat karışımı ve yoğurt ile tüketilen bir tad.
Arabistana giden oda arkadaşımın getirdiği ve mutlaka yemem noktasında övdüğü bir baharattı.
internette hakkında "dukkah olarak da bilinen bir baharat ve kuruyemiş karışımı.
içinde kinzi (yani diğer adlarıyla kişniş/kuzbara/aşotu) tohumu, kimyon tohumu, susam, toz kimyon, rezene tohumu, iri dövülmüş karabiber ve kavrulmuş badem bulunur.
yoğurtla olduğu kadar sızm zeytinyağıyla da pek güzel gider."
yorumları mevcut.
Mısır'a özgü bir baharatmış.

aha buda nasıl bir şey olduğu hakkında bir resmi

Arakdaşın ısrar etmesine gerek yoktu çünkü baharat severim ve yeni tadlar denemekten kaçınmayan birisi olduğum için çekinmeden denedim.
çeşitli yöntemleri varmış yemek için.
Yoğurtla karıştırılıp yeniyormuş,
zeytinyağına banılıyormuş yada yoğurt ve bal ile karıştırılıp baharat zevkinize damak tadınıza göre
ayarlanabiliyormuş.
ben hazır yoğurtla karıştırdım ve içine de bal döküp bir karışım yaptım aşağıda ki fotoğrafta olduğu gibi.

Dukka, yoğurt ve bal karışımı

Tadı nasıl oldu derseniz hayatımda buy tada benzer iç bir şey yediğimi hatırlamıyorum.
Etrafımda ki herkeste aynı şeyi söylediler.
bildiğimiz ya da alışık olduğumuz hiç bir Türkiye ye ait bir damak tadına benzemiyor.
Ben baharatı sevdiğim için bana ilginç bir tad olarak geldi ve zaman zaman yiyorum farklılık olsun diye.
tadını tarif etmek isterdim ama üzgünüm; neye benzeteceğimi bilemiyorum
ol sebep
kendiniz deneyip bakmak zorundasınız.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder