Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

5 Eylül 2014 Cuma

Kut'ül Amare Osmanlının Son Zaferi İsmail Bilgin kitap eleştirisi takdim ve özet



Kut'ül Amare "Osmanlının Son Zaferi" İsmail Bilgin

İsmail bilgin'in son romanı, Osmanlı Devleti'nin de son zaferi olan belkide batan güneşin hitama ermeden önceki son parlaklığını göstermesi gibi o da Kut meydan muharebesinden Kut'ül Amare üzerine.
  
İsmail bilgin'i ilk olarak 2006 yılında yada 2007 yılında Sarıkamış, Beyaz Hüzün kitabından tanımıştım.
Ardından gelen Medine Müdafi'i Fahreddin Paşa kitabını ise daha bir beğendiğimi söylemeliyim.
Bu kitabı da yine bir tarihi vakayı romanlaştırmış.

Tarihi roman, popülaritesi olan bir meta ve de haberdar etme yönü bakımından önemli hatta çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden tarihi roman yazanlar; ki olayın aslına bağlı kalmak şartıyla, insanlara gerçeği birazcık fısıldıyorlar, ama her şeyi söylemiyorlar.
İsmail bilgin hoca da bu işi güzel yapanlardan, kitaplarını oluşturduğu kurgunun yanında tarihi vesikalardan da faydalanması onun en büyük avantajı ve okuyucuya büyük kolaylık sağladığını düşünüyorum.

Kut'ül Amare kitabında da geçmişimizin son parıltısı güzel aktarılmış. Olay akışı, kurgu ve metin güzel ve akıcı. İnsan okurken sıkılmıyor; tarihi romanların çoğunda olduğu gibi ana karakter fikriyatı çok fazla yok, birden fazla yan karakter üzerinden yürümüş ve bu bize bir hayali, ya da gereksiz abartma yerine direkt olayı yani Kut'ül Amare'yi ön planda tutmamızı sağlıyor.
Kitapta ki olumsuz arap tasvirleri biraz fazla abartılmış gibi gelse de ben doğru olduğunu düşünüyorum. Irak bölgesinde ki insanların üzerindeki uyuşukluk ve göreceli yavşaklık maalesef bugün bile hala mevcut, (bknz: Işid ve Irak ordusu) sanırsam bu KERBELA'nın kıyamete kadar sürecek etkisi...

Kitapta ki bir diğer eleştiri noktam ise, milliyetçi hissiyat ve bana göre gereksiz olduğunu düşündüğüm aşırı bir biçimde kullanılmış milli gurur ve hislere dayalı çok fazla iç ses düşüncesinin olması. Açıkçası bu beni 21.yy'ın aşırı realist bir tipi olmamdan mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama biraz gereksiz kaçtığını düşündürtmedi değil.
son söz; ecdadımızın son parıltısından en azından ne olup bittiğinden haberdar olabilmek için İsmail Bilgin'in Kut'ül Amare kitabını okuyun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder