Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

19 Şubat 2015 Perşembe

Necib Mahfuz Muhterem Efendim takdim özet ve değerlendirme yazısı


Necib Mahfuz Muhterem Efendim takdim özet ve değerlendirme yazısı

24 saat içinde okuduğum 2. necip Mahfuz kitabı. (öteki Han el Halil)
Eserin arkasında denildiği gibi"Firavunların bile Tanrılar tarafından görevlendirildiği memurlar olarak algılandığı Mısır'da küçük bir arşiv memuru olarak atanmış; Devleti Allah'ın bu dünyadaki mabedi olarak gören ve devlete hizmet etmeyi Allah'a ibadet etmek gibi düşünen" Osman Bayyum'un hayat hikayesi.

Hayata yabancılaşmış sadece kendi bildiği ve hayal ettiğine karşı bir istek ve ihtiras duyan bir adamın öyküsü. Her şeyden yüce amacı için vaz geçebileceğini düşünen bir kahraman gözüyle görüyor kendini.

İman etmiş ama teslimde zorlanan bir insan. Hayaller celî dîvânî, hayatlar gubârî nesta'lik olduğunu göremeyecek kadar zavallı bir konumda 
Tıpkı tüm insanlar gibi, tek farkı onun ihtiraslarında istikrar ve azmi var %99'da olmayan.
Bu onun hem güçlü yanı hem de acınacak sefil sonunun hazırlayan yönü.


Eseri çok sevdim, 10/10. Niye bu kadar yüksek demeyin, Bazen hocalar ilaveler yapar bazı kağıtlara, hak edilmese bile, sırf elinde imkan olduğu için bende ondan böyle bir karar verdim. Ayrıca bu dünyada 100/100 yahut 10/10 alınmayacak bir not değildir. 

Yabancılaşma, tamahsızlık, azim ve irade, çalışma, hırs, aşk, günah, dünyevi ihtiraslar, ibadet, kapanan kalp gözü, mutluluk arayışı, bedbahtlık ve ölüm.
bütün bu sayılan zıtlıkların tek bir insanın içinde nasıl var olabileceği gösterilmiş.

Hepsi eserde çok zarif bir incelikle işlenmiş, okuduğunuza pişman etmeyecek bir kitap. Biraz da köhnemiş devlet mekanizmasına edebi üslupla sövdüğü için ayrı bir güzelliği var...
M.T.G. tarafından Şubat 2015 de okumuş ve son derece kişisel hassasiyetleri göz önünde bulundurarak subjektif bir değerleme ile değerlendirilmiştir puanı 10/10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder