Sümbül Ebrusu

Sümbül Ebrusu

27 Eylül 2014 Cumartesi

Konya 11. Uluslararası Mistik Müzik Festivali 5.günü değerlendirme Aashish Khan Konseri


Aashish Khan Konseri

Festivalin 5. geceki konuğu biraz ağır ve derin konuğu Hindistan'ın müzikte ki büyük üstatlarından Aashish Khan'dı. 

 Kuzey Hindistan'ın klasik müziğinin yaşayan en büyük otoritelerinden birisi olduğu tanıtım kitapçıda yer alıyordu. Her ne kadar kendisinin adını festivalden önce hiç duymasam da, festival sanatçıları açıklandıktan sonra, google de yaptığım araştırmalarda bu seneki festivale çağrılan en meşhur sima olduğunu gördüm.
Dün akşam benim en çok dikkatimi celb eden husus salona 7-8 dakika erken gelmeme rağmen salonun tıklım tıklım dolu olması hayret edilecek bir şeydi. Hani burası Konya... Tamam salon dünde dolmuştu ayakta da seyircilerden epeyce vardı, ama bir programın hemde sanatsal içeriği oldukça yüksek düzeyde bir programın başlama saatinden evvel dolup taşması, Konya gibi her program istisnasız 5-10 dk geç gidilen bir yer için alışılagelmiş bir şey değildi tabii ki...


Aashish Khan dün yaklaşık 80 dk sahnede kaldı.
İlk 10 dakikasını akort, sonrası 15-20 dakikasının ise beni uyutacak kadar ağır bir havada ilerleyen müziğin temposu yarım saatin ardından yavaş yavaş yükselip bizi ne uyutacak ne de kaldırıp oynatacak havaya gelmeden sakin ama canlı bir şekilde akan bir su misali bizi cezbederek sonuna kadar devam etti...


Program esnasında tam 3 defa yer değiştirmek zorunda kaldım. İlk başlarda en arkada ayakta zor yer bulmuşken, zamanla önlere doğru kayarak ayakta ilerleye bildim, en sonunda da en önün iki arkasına gelebildim. Bunun nedeni ise hatır, gönül yada merak için gelen seyircilerin bu kadar ağır bir tonda başlayan konsere devam edememeleri sayesinde boşalan koltuklara yerleşe bilmemdir. 
Onun dışında salonun tamamı, ara koridorların üzerinde oturanlar ve kenar ile arkalardaki boşlukları tamamen hınca hınç dolduran sanatsever kitlesi karşısında dün akşam Konya'dan AAshish Khan muhteşem nağmeleri ile unutulmaz bir gece ve müzik ziyafeti yaşatarak geçti.

Teşekkürler Büyük Üstad...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder